کاظمی با اشاره شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری تجمعات در استان گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد از بیش از ۸۳۰ مراسم روضه خوانی خانگی در ایام محرم و صفر در یزد حمایت کرده است.

یزدفردا: « محمد حسین کاظمی» صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران پایگاه های خبری و خبرگزاری های استان یزد با اشاره به هفته وقف گفت: وقف سنت حسنه ای است که از دیرباز در اسلام وجود داشته و امروز نیز شاهد احیای این سنت حسنه برای جامعه هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد خاطرنشان کرد: حدود 70 درصد موقوفات استان یزد مربوط به روضه خوانی است و افتخار ما نیز خدمت به ائمه اطهار و اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به برخی از انتقادات در خصوص وقف افزود: انتقادات حوزه وقف قطعا اشتباه و به دلیل عدم آگاهی و برخی از اطلاعات نادرست است و تلاش برای ضربه به وقف نیز کار بسیار اشتباه است.

کاظمی خاطرنشان کرد: اگر عملکرد اداره اوقاف اشتباه است باید از طریق درست این مشکلات را پیگیری کرد و در غیر اینصورت زیر سوال بردن اصل وقف کار اشتباه و بیهوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد ادامه داد: اصلی ترین وجه تمایز وقف ماندگاری ان است و ما انتظار داریم که انتقادات منصفانه تر باشد و بر مبنای مصالح وقف و نیات واقفان باشد.

 وی گفت: کوتاه نیامدن از حقوق موقوفه رسالت ما است.

کاظمی بیان کرد: در یک سال گذشته در حوزه شهرستان یزد 14 وقف جدید داشتیم و 46 وقف تازه نیز کشف شد که این کشفیات بر اساس وقفیات قبلی بوده که قبلا شناسایی نشده بودند و ثبت نشده بودند که امسال آنها را شناسایی و ثبت کردیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد بیان کرد: ما در حوزه وقف شاهد نیات بسیار خیرمندانه ای بوده ایم که هدف از آنها کمک به محرومان و رفع نیازهای جامعه بوده است که کمک به بیماران سرطانی، کمک به سلامت بیماران، کمک به بهداشت جامعه، رفع نیاز جامعه از جمله این نیات بوده است.

وی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا نیز حضور همه جانبه وقفیات را در استان شاهد بودیم به نحوی که از روز اول اوقاف به جد وارد شد و بالغ بر 30 کارگاه را با مشارکت بخش خصوصی و مردم به منظور تولید ماسک راه اندازی کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد بیان کرد: در این مدت 12 هزار ماسک تهیه و توزیع شد و بیش از 10 هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده نیز جهت ضدعفونی کردن معابر و محلات در اختیار بهداشت شهر قرار داد.

کاظمی بیان کرد: حمایت از راه اندازی سالن و تجهیزات برای بیماران، توزیع 12 هزار بسته معیشتی، تهیه بیش از 30 مورد جهیزیه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان از جمله اقدامات دیگر ما در استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در ایام محرم بیش از 830 مورد روضه خانگی را در منازل شهرستان یزد حمایت کردیم و مسابقه کتابخوانی از کتب هفت شهر عشق را برگزار کردیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد گفت: توزیع 15 هزار پرس غذا، توزیع 12 هزار پرس نان با همکاری نانوایی های استان، توزیع بیش از هزار بسته نان خشک نیز از جمله اقدامات دیگر ما بوده است.

کاظمی بیان کرد: افتتاح پمپ بنزین جاده کمربندی یزد- کرمان، افتتاح کارخانه یخ، کلنگ زنی مجتمع تجاری در جاده کنار گذر یزد- کرمان و بلوار امام جعفر صادق(ع) نیز از برنامه های ما در هفته وقف است.

وی همچنین با اشاره به تعداد وقفیات قرآنی استان گفت: تعداد موقوفات قرآنی استان بیش از 370 مورد است که رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده ایم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا