فرماندار بهاباد وضعیت این شهرستان را از نظر شیوع کرونا فوق بحرانی اعلام نمود و گفت: آمار مبتلایان به کرونا ویروس در شهرستان بهاباد به شدت در حال افزایش است به طوریکه روزانه 10 مبتلای قطعی داریم و 30 نفر نیز به قرنطینه خانگی هدایت می شوند.

یزدفردا: فرماندار بهاباد روز چهارشنبه 30 مهرماه 99 در حاشیه جلسه فوق العاده ستاد مقابله با کرونا شهرستان، وضعیت بهاباد را از نظر شیوع کرونا فوق بحرانی اعلام نمود و گفت: آمار مبتلایان به کرونا ویروس در شهرستان بهاباد به شدت در حال افزایش است به طوریکه روزانه 10  مبتلای قطعی داریم که نیاز به بستری در بیمارستان می باشند.

"محمدمهدی خانی زاده" با اشاره به اینکه بالغ بر 30 نفر نیز به قرنطینه خانگی هدایت می شوند افزود: متأسفانه ظرفیت تخت های بیمارستان های استان هم تکمیل شده است و به سختی می توان یک تخت خالی برای بیماران کرونایی جهت اعزام به یکی از شهرستانهای استان پیدا نمود.

وی با اظهار اینکه بعضی از مردم کرونا را جدی نگرفته اند و حساسیتی نسبت به این موضوع ندارند گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد که 90 درصد نحوه ابتلای مبتلایان به کرونا بیشتر از طریق دورهمی های خانوادگی بوده و لذا از همه شهروندان عزیز تقاضا دارم نهایت رعایت نکات بهداشتی را برای پیشگیری از این بیماری داشته باشند.

خانی زاده با بیان اینکه هرگونه فعالیتی که نیاز به تجمع داشته باشد ممنوع می باشد به مهمترین تصمیمات اتخاذ شده در شهرستان اشاره نمود و گفت: بازرسی ها از نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف تشدید و اصناف متخلف پلمپ خواهند شد؛ مراکز ورزشی و تفرجگاه ها تعطیل بوده و راه های آرامستان بهاباد نیز مسدود شده تا هیچگونه تجمعی صورت نگیرد.

وی ادامه داد: مساجد نیز  فقط در حد نماز خواندن باز می باشد و برگزاری هرگونه مجالس دیگر شامل ترحیم و ....  در فضای مسقف و غیر مسقف ممنوع می باشد.

گفتنی است اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای رعایت پروتکل های بهداشتی؛ ممنوعیت هرگونه مراسم تجمعی؛ باز بودن مساجد فقط در حد نماز خواندن؛ تشدید بازرسی ها از نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی و پلمپ واحدهای صنفی متخلف؛ اطلاع رسانی آمار مربوط به مبتلایان کرونا ویروس توسط مرکز بهداشت، ضدعفونی کردن مراکز خاص از جمله بیمارستان، مرکز بهداشت، پمپ بنزین و عابربانک ها؛ بازرسی از اتوبوس ها و استفاده اجباری مسافران اتوبوس ها از ماسک؛ انجام اقدامات لازم جهت رعایت پروتکل های بهداشتی در دفتر پیشخوان دولت بهاباد و بانک ها؛ اعمال جریمه و کاهش سهمیه آرد نانوایی های متخلف از دیگر مصوبات این جلسه بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا