پیروزی فر رئیس اتحادیه صنف نانوایان استان یزد با بیان اینکه افزایش نرخ نان در استان معقولانه خواهد بود اظهار داشت: دستمزد کارگر نانوایی جوابگوی مخارج زندگیش نیست.

یزدفردا: «جلال پیروزی فر» رئیس اتحادیه صنف نانوایان استان یزد با اشاره به اینکه تعیین قیمت نان طی روزهای آینده اعلام خواهد شد اظهار داشت: با توجه به اینکه در استان یزد چند نوع نان مختلف طبخ می‌شود به همین دلیل قیمت برخی از آنها تعیین و برخی دیگر در روزهای آینده تعیین و اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه روز گذشته نرخ نان استان اصفهان گرفته شد، گفت: قرار بر این شد تا نرخ نان استان‌های همجوار گرفته شود و در جلسه‌ای که با حضور مسئولان برگزار می‌شود نرخ اصلی نان استان به‌صورت معقولانه به تصویب برسد.

پیروزی فر میزان افزایش قیمت نان را بین 20 تا 25 درصد اعلام کرد و عنوان داشت: این افزایش نرخ در استان مربوط امسال است که نانوایان نیز بتوانند در کنار کاری که انجام می‌دهد، امرارمعاش مناسبی داشته باشند.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان استان یزد در خصوص کم‌فروشی و گران‌فروشی در نانوایی‌ها، گفت: در این مورد نهادهای مرتبط در حال نظارت هستند که اگر به موردی رسیدیم بدون شک برخورد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نرخی باید برای نان مصوب شود که جوابگوی خرج و مخارج کارگر نانوایی را بدهد افزود: دستمزد سال گذشته تاکنون اضافه نشده ولی مخارج افزایش‌یافته که جوابگوی امرارمعاش خانواده نیست.

پیروزی فر اضافه کرد: با توجه به اینکه همه اقشار مردم باید هر روز در سفره خانوارشان نان خرید کنند به همین دلیل فشار زیادی نیست که بخواهند قیمت نان افزایش زیادی داشته باشد.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان استان یزد عنوان کرد: کارگر و نانوا به شغلی وارد شدند که در طول روز نمی‌توانند به شغل‌های مختلف مشغول شوند تا بتوانند امرارمعاش کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا