معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه گفت: از مسئولان استان یزد به واسطه سابقه دینی این استان انتظار می رود که شرایط را برای اجرای کامل طرح مدارس امین در دارالعباده حمایت کنند.

یزدفردا: حجت الاسلام حسین ملانوری، صبح امروز در دیدار اعضای ستاد ملی و استانی همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت حضور حوزه در آموزش و پرورش اظهار داشت: انقلاب کردیم که اسلام حاکم شود، نظامی سرپا کردیم که مردم تربیت اخلاقی و دینی شوند و اگر این امر محقق نشود و نیروی انسانی خوب تربیت نشود، تمام پیشرفت‌هایی که در کشور محقق می‌شود را دو دستی تقدیم بیگانگان می‌کند.

وی عنوان کرد: این نظام باید افراد قوی را تربیت می‌کرد که با تمام قوا از داشته‌های کشور صیانت کنند اما در مواردی افرادی در مدارس و دانشگاه‌های ما تربیت شدند که در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت نکردند.

ملانوری ادامه داد: حوزه علمیه تربیت نفوس انسانی و تهذیب مردم را وظیفه ذاتی خود می‌داند بر همین اساس در طرح آمایش حوزه، کارویژه حوزه و روحانیت تعریف و ۲۰۰ کارویژه در کشور ایجاد شده که ۷۰ کارویژه اجتماعی بیرون از حوزه و ۶۰ مورد آن تبلیغی است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: با این اتفاق، بخش تبلیغی حوزه در دوره جدید ساختار جدیدی پیدا کرده به نحوی که در سازمان‌های مختلف یک اداره مخصوص تبلیغ دیده شده و در میان همه آنها، آموزش و پرورش از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ملانوری با اشاره به ورود حوزه به بحث تدوین و برنامه ریزی کتب درسی بیان کرد: گاهی نویسندگان، کتب درسی را عوض نمی‌کنند بلکه یک کلمه را تغییر می‌دهند که این کلمه ماهیت درس را عوض می‌کند بنابراین حوزه علمیه به عنوان چشم بیدار دین نظارت و رصد جدی انجام می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح امین در ۴ هزار و ۵۰۰ مدرسه در سطح کشور اظهار داشت: این طرح بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که ۷۰ شاخص تربیتی دارد، اجرا شده و حوزه با استخراج و گزینش ۲۲ شاخص از بین آنها و تعیین ۱۰ شاخص اصلی و اساسی و ۱۲ شاخص فرعی، آنها را در سطح مدارس زیر پوشش با عنوان مدارس امین اجرا می‌کند.

ملانوری با اشاره به اینکه این طرح در مدارس استان‌هایی نظیر آذربایجان غربی، فارس، خوزستان و برخی مدارس تهران نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است، افزود: تاکنون واکنش‌هایی در سطح بین المللی در مورد مدارس امین وجود داشته و رسانه‌های خارجی در حال مذمت آن هستند و این نشان می‌دهد که دشمن نگران شکل گیری چنین مدارسی در سطح کشور است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: با توجه به اینکه یزد دارای سابقه بسیار خوب در زمینه پرورش علما است و در حال حاضر نیز سطح علمی طلاب یزد بسیار خوب است، انتظار داریم تمام مدارس استان یزد زیر پوشش طرح امین قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: تحقق این امر نیازمند توجه ملی و استانی است و ما در سطح ملی تأمین نیرو و آموزش آن را تضمین می‌کنیم و تعهد می‌دهیم که هیچ مدرسه‌ای خالی از روحانی نماند اما در سطح استانی، بحث مالی این طرح نیازمند توجه جدی استاندار و مسئولان استان است.

ملانوری ادامه داد: اجرای این طرح در استان یزد سالانه نزدیک به حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و گرچه در نگاه اول رقم زیادی به نظر می‌رسد اما سرمایه گذاری بسیار ارزشمندی در زمینه پرورش نیروی طراز انقلاب اسلامی است و انتظار می‌رود از ظرفیت معادن و صنایع، موقوفات و علما در این زمینه استفاده شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا