سلمانی با اشاره به آمار بیماران کرونایی در استان گفت: متاسفانه آمار بیماران کرونایی بستری شده در استان به حدود ۷۰۰ نفر رسیده است.

یزدفردا: « ابراهیم سلمانی» ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره  شیوع ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در سطح استان یزد گفت: متاسفانه تعداد بیماران کرونایی در 24 ساعت گذشته به 700 نفر نزدیک شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: ۶۸۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند که از این تعداد 141 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار گرفته اند.

وی افزود: هم چنین ۶۱ بیمار در بخش مراقبت های ویژه منتظر تعیین تکلیف هستند.

سلمانی بیان کرد:  کل بیماران کرونایی استان از ابتدای اپیدمی ۱۲۸۸۴ نفر بوده و ۴۹۰۰ بیمار مشکوک در بیمارستان های استان بستری بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: میانگین سنی بیماران کرونایی استان از ۶۴ به ۵۱ سال رسیده است که این نشان می دهد جوان تر ها کمتر به رعایت نکات بهداشتی توجه کرده اند.

سلمانی افزود: 64۵ نفر نیروهای درمانی به کرونا مبتلا شدند که از این میان  ۴۳ پزشک و ۴۱۴ نفر پرستار هستند که ۲ شهید مدافع سلامت در استان وجود دارد.

وی گفت: بازرسی ها به مراتب در مقطع کنونی بیشتر شده است که در مهر ماه 198 مورد پلمپ داشتیم که در این مرحله 15152 مورد بازدید انجام شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: یزد با ۱۸۱ مورد، میبد ۵۰نفر، مهریز ۲۵نفر، ابرکوه ۲۴ و خاتم با ۱۴ بستری رکوردار بیشترین بیمار بستری در استان هستند.

وی با اشاره به کمبود اکسیژن در بیمارستان ها گفت: خوشبختانه تاکنون در هیچ بیمارستانی در استان به مرحله بحرانی نرسیده ایم و نزدیک به این مرحله نیز نشده ایم ولی باید با کنترل بیشتر این بیماری از بروز مشکلات جلوگیری کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا