مدیر کل فرودگاه های استان یزد ورود به ترمینال پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید آیت الله صدوقی یزد بدون ماسک را ممنوع اعلام کرد و گفت: از مسافران، پرسنل و مشایعت‌کنندگان درخواست می‌شود، قبل از ورود به ترمینال نسبت به استفاده از ماسک اقدام کنند.

یزدفردا: «عباس محمدی» ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: تمام حاضران در سالن ترمینال مسافری و حتی ایرساید(سطوح پروازی و پارکینگ هواپیما) و لندساید (سطوح غیرپروازی) و ساختمان‌های اداری فرودگاه بین‌المللی یزد، با حضور ناظران سلامت ملزم به اجرای استفاده از ماسک هستند.

وی افزود: ناظران سلامت با پوشش‌های مشترک به طور مستمر در فرودگاه یزد حضور دارند و بر فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک مسافران، به ویژه در مراحل بازرسی‌ و صفوف کانترهای ترمینال‌ نظارت خواهند داشت.

محمدی با بیان این که حضور ناظران سلامت به‌منظور افزایش نظارت‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شده‌ است، گفت: ناظران در هر نوبت پرواز، بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی، از جانب کارگزاران و مسافران نظارت دارند.

مدیر کل فرودگاه‌های استان با اشاره به اقدامات فرودگاه بین‌المللی یزد به منظور جلوگیری از شیوع کرونا و تداوم گام‌های پیشگیرانه در این خصوص، خاطرنشان کرد: از روزهای ابتدایی بروز کووید ۱۹، این اداره کل با هدف حفظ سلامتی مسافرین و کارکنان اقدام به نصب بنرهای هشدار و استیکرهای استفاده از ماسک در مبادی ترمینال، ایجاد فاصله بین صندلی‌های سالن انتظار، ضدعفونی سالن‌ها قبل و بعد از پرواز و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کرده است.

وی در مورد دیگر اقدامات انجام شده نیز تصریح کرد: دستورالعمل‌های موکد بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در صفوف مقابل کانترها توسط واحد اطلاعات پرواز اجرایی شده، همچنین به منظور تب‌سنجی دقیق و تسریع در پایش سلامت مسافران در ترمینال نسبت به نصب دوربین حرارتی جدید اقدام کردیم.

محمدی تصریح کرد: به محض ورود مسافر به داخل کابین هواپیما، مسئولیت‌های بهداشتی بر عهده شرکت هواپیمایی خواهد بود و بررسی شرایط بهداشتی هواپیماها و چگونگی عملکرد شرکت‌های مختلف هواپیمایی در حیطه وظایف ما نیست.

این مسئول بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از زمان شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و خواستار شد تا ریشه‌کنی کامل این ویروس منحوس همکاری لازم را با عوامل نظارتی فرودگاه عمل کنند.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: فرودگاه بین‌المللی یزد از قبل نیز با نصب بنرهای هشدار و ارسال دستورالعمل به شرکت‌های هواپیمایی، استفاده از ماسک برای مسافرین و کارکنان را الزامی کرده بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا