معاون فناوری پارک علم و فناوری یزد اعلام کرد: اولین مدرسه نوآوری کشور در یزد با هدف توانمندسازی و پرورش خلاقیت‌های دانش‌آموزان و جریان‌سازی فناوری‌های نوین در سطح جامعه فعالیت می‌کند.

یزدفردا: «شهرام شکوهی» در خصوص نخستین مدرسه نوآوری کشور که اخیراً با حضور معاون علم و فناوری رئیس جمهور در یزد افتتاح شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا تصریح کرد:  مدرسه نوآوری برای اولین بار در کشور با سه هدف توانمندسازی و راهنمایی دانش‌آموزان برای شروع مسیر حرفه‌ای، پرورش خلاقیت و جریان‌سازی و رواج علم و فناوری‌های نوین در سطح جامعه راه‌اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: این مدرسه در شروع به عنوان مکمل سیستم آموزشی دوره متوسطه در قالب دوره‌های طرح‌محور و کاربردی با سرفصل‌های مختلف توسط مرکز نواوری پارک علم و فناوری یزد طراحی شده است.

شکوهی با بیان این که طرح‌ها و اختراعات دانش‌آموزی می‌توانند قابلیت‌ها و کاربردهای زیادی داشته باشند، اظهار کرد: این مدرسه، فعالیت خود را در سه سرفصل بیوتکنولوژی، چاپ سابلیمیشن و داده کاوی آغاز کرده ولی سرفصل‌های دیگری در حوزه‌های فنی مهندسی، علوم پایه، هنر و کسب و کار در حال تدوین است و پلتفرم جامع آن با مشارکت کامل شرکت‌های توانمند بخش خصوصی استان و کشور شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به ارائه ۶۴۰ نفر ساعت آموزش در این مدرسه تاکنون، ادامه داد: در حال حاضر تمام دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی به ویژه مقطع متوسطه دوم به عنوان جامعه هدف این مدرسه نوآوری هستند ولی دانش‌آموزان دیپلمه نیز در صورت علاقه می‌توانند در دوره‌های مهارت‌آموزی این مدرسه شرکت کنند.

شکوهی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی این مدرسه در دو گروه دختران و پسران، عنوان کرد: از آنجایی که بیشتر آموزش‌های این مجموعه به صورت عملی است، حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها به صورت فیزیکی الزامی است ولی در شرایط کرونایی حال حاضر این امکان فراهم نیست و در حال حاضر کلاس‌ها به شکل مجازی دنبال می‌شود تا پس از کرونا شاهد برگزاری جدی کلاس‌های حضوری باشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا