دادستان عمومی و انقلاب بافق با بیان اینکه حضور متکدیان در سطح شهر سبب بروز برخی جرائم و مزاحمت‌هایی برای مردم شده است، گفت: شناسایی و جمع‌آوری متکدیان بافق در دستور کار قرار می گیرد.

یزدفردا: چمران بهارلویی، صبح پنجشنبه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بافق اظهار داشت: برخورد و پیشگیری از جرم، وظیفه دستگاه قضائی بوده و همه نهادها نیز باید برای کاهش جرم در جامعه تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

وی در مورد معضلات پیش در روی ادارات در خصوص همکاری‌های لازم برای کاهش وقوع جرم افزود: بزرگترین معضلات پیش روی ادارات، بروکراسی و نامه نگاری‌های اداری بوده که با رفع این مسائل می‌توان مشکلات مربوط به حوزه شهری به ویژه پیشگیری از وقوع بسیاری از جرایم را با تعاملات خوب، سازنده و با برنامه ریزی هدفمند و پیگیری‌های مستمر، رفع کرد.

بهارلویی بیان کرد: حضور متکدیان در این شهرستان نیز با توجه به پیشینه مذهبی و دینی بافق، چهره شهر را دگرگون ساخته و این امر باعث بروز برخی جرایم شده و مزاحمت‌هایی در برخی اوقات مردم برای مردم شده که در این راستا باید با شناسایی و غربال‌گری و یافتن علت تکدی، در رفع مشکلات آنان تلاش کرد.

دادستان بافق بر همکاری و تعامل نیروی انتظامی و مأموران شهرداری در زمینه جمع آوری متکدیان تأکید کرد و افزود: اغلب متکدیان غیربومی بوده و تعداد بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل داده که با تدابیر لازم و مناسب می‌توان از بروز بسیاری از جرایم به ویژه جرم سرقت، جلوگیری کرد.

بهارلویی عنوان کرد: یکی دیگر از موارد مورد حساس و قابل پیشگیری و پیگیری، جمع آوری اتباع بیگانه بدون مجوز بوده که با همکاری اداره کار در این راستا برخورد قانونی و جدی برای سرو سامان دادن به این موضوع صورت خواهد گرفت تا حضور و فعالیت اتباع بیگانه در شهر، محدود و در حد کنترل باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا