نواب مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: اگر یزدی‌ها طبق سال‌های گذشته برق مصرف کنند، 30 درصد مشترکین مشمول طرح رایگان برق می‌شوند.

یزدفردا: آرش نواب با اشاره به اینکه طرح رایگان شدن مشترکین برق از ابتدای آبان ماه آغاز شده و میزان مصرف برق از این ماه محاسبه می‌شود گفت: اگر یزدی‌ها طبق سال‌های گذشته برق مصرف کنند، می‌توان گفت که تقریباً 30 درصد از مشترکین استان در بخش خانگی مشمول طرح رایگان برق که همان طرح برق امید است خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با بیان اینکه در این طرح سه گروه کم‌مصرف (A)، خوش مصرف (B) و پرمصرف (C) دسته‌بندی‌شده‌اند، اضافه کرد: گروه کم‌مصرف در ماه‌های تیر و مرداد میزان مصرف برقشان کمتر از 150 کیلووات ساعت باشد که اگر از این میزان بیشتر استفاده نداشته باشند رایگان خواهند بود و اینکه در ماه‌های غیر گرم سقف کم‌مصرف‌ها تا 80 کیلووات ساعت محاسبه می‌شود.

وی میزان استفاده برق توسط گروه خوش مصرف را در ماه‌های گرم سال از 150 تا 400 کیلووات ساعت اعلام کرد و افزود: این میزان در ماه‌های دیگر متغیر و تا 200 و 300 کیلووات ساعت محاسبه می‌شود که اگر قدری در مصرف خود تغییر جزئی داشته باشند می‌توانند مشمول طرح رایگان برق شوند.

نواب اضافه کرد: مشترکین پرمصرف هم افرادی هستند که بیش از تعرفه، برق مصرف می‌کنند که اگر تا شش ماه نسبت به رعایت آن اقدامی نکنند 10 درصد به هزینه برق آن‌ها اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در پایان اضافه کرد: برخی از مشترکین برق با برطرف کردن عادات ناصحیح در شیوه مصرف برق، بهره‌گیری از لوازم برق پربازده و فوق کم‌مصرف در مصارف روشنایی، استفاده از نور طبیعی روز به‌جای لامپ‌ها و بسیاری از موارد میزان مصرف خود را به حداقل برسانند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا