طالبی گفت: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به یزد، اختصاص اعتباراتی از صندوق توسعه ملی برای حوزه محیط زیست استان بود، که پیگیر تحقق این اعتبارات هستیم.

یزدفردا: محمدعلی طالبی، استاندار یزد در نشست کارگروه مقابله با گرد و غبار با بیان اینکه یزد کلکسیونی از پدیده‌های زیست محیطی است، افزود: تقریبا در تمامی حوزه‌های محیط زیستی با مسائلی مواجه هستیم که یکی از مهمترین آن‌ها پدیده گرد و غبار هست که مردم یزد از دیرباز با آن روبرو بودند.

او در خصوص دلایل پدید آمدن گرد و غبار در استان عنوان کرد: کویری بودن استان در کنار کمبود منابع آبی از جمله مهمترین دلایلی هستند که منجر به ایجاد این پدیده در استان شده اند.

طالبی ادامه داد: در شرایط کنونی باید با همراهی یکدیگر و مدیریتی مناسب، وضعیت بهتری در استان ایجاد کنیم.

استاندار با ابراز خرسندی نسبت به برنامه‌های سازمان محیط زیست کشور برای مقابله با ریزگرد‌ها گفت: یکی از بهترین آن‌ها طرح جایگزین مالچ نفتی است که می‌تواند کمک بسیاری به کنترل شن‌های روان و کاهش ریزگرد‌ها کند.

او با اشاره به حجم بالای درگیری استان با مساله ریزگرد‌ها گفت: در زمینه بودجه‌های تخصیص داده شده باید استان یزد به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد. همراهی مردم با مسائل مربوط به محیط زیست می‌تواند کمک بسیاری به افزایش راندمان طرح‌ها و هزینه کرد اعتبارات در استان داشته باشد.

طالبی با بیان اینکه یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به یزد، اختصاص اعتباراتی از صندوق توسعه ملی برای حوزه محیط زیست استان بود، گفت: پیگیر تحقق این اعتبارات هستیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا