جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: خیران استان با هدف تامین اکسیژن بیمارستان‌ها مبلغ ۱۰ میلیارد تومان کمک کردند.

یزدفردا: ترحمی در نشست با خیران استان گفت : برآورد مجموع نیاز استان برای تامین اکسیژن و سایر دستگاه‌های تنفسی حدود ۴۰ میلیارد تومان است که امروز ۱۰ میلیارد آن تامین شد.

استاندار هم در این جلسه گفت: ما در دوره کرونا از حضور و مشارکت خیرین در تامین معیشت مردم و کمک‌های بهداشتی و درمانی تجربه موفق داشته ایم.

طالبی با اشاره به ۹ برابر شدن حجم آسیب‌های کرونا و کمبود تخت و تجهیزات بیمارستانی اظهار امیدواری کرد که با حمایت و همراهی خیران در این راستا کمبود‌ها را جبران کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد نیز با اشاره به اینکه هر بیمار کرونایی که وارد اورژانس می‌شود ۱۰ تا ۱۵ لیتر در دقیقه به اکسیژن نیاز دارد، افزود: مصرف اکسیژن در بیمارستان حدود ۱۰ برابر نسبت به قبل افزایش یافته است.

وفایی نسب کمبود دستگاه اکسیژن در بیمارستان‌ها را مشکل اساسی دانست و تأکید کرد: اکنون هشت دستگاه اکسیژن ساز و ۸۰ دستگاه کمک تنفسی نیاز است و با توجه به کاهش درآمد بیمارستان‌ها نیاز ضروری به کمک خیران داریم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا