مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از ارائه خدمت به بیش از ۶۵۰۰ نفر از مردم استان در طرح «آمران سلامت»در سه روز نخست اجرای این طرح خبر داد.

یزدفردا: محسن حرازی‌زاده یزدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به آغاز طرح «آمران سلامت» از پنجم آبان ماه جاری، اظهار کرد: در سه روز نخست اجرای این طرح بیش از ۶۵۰۰ نفر از همشهریان از خدمات جمعیت هلال احمر استان بهره‌مند شدند.

وی افزود: پس از تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حضور داوطلبان و نیروهای مخلص، تعداد ۷۲ پایگاه برای آموزش، فرهنگسازی و ترویج مواجهه با کرونا توسط هلال احمر و در قالب طرح آمران سلامت تشکیل شد که در آن ۲۱۶ نفر روز از اعضای جوانان، داوطلبان و امدادگران مشارکت دارند.

حرازی‌زاده یزدی بیان کرد: در هر شهرستان تیم‌های ۳ نفره در روز طی این طرح مشارکت کرده و با حضور در معابر پر تردد، ضمن ارائه آموزش نکات بهداشتی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، هموطنانی که بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله عدم استفاده از ماسک، نسبت به تردد در سطح معابر اقدام کرده را به رعایت پروتکل‌ها و همچنین احترام به سلامت دیگر هموطنان ارشاد می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد بیان کرد: همچنین با استفاده از ظرفیت خانه‌های هلال و تیم‌های سحر و سحاب در سطح استان با تجهیزات حفاظتی بهداشتی، بیش از ۶ هزار و ۵۶۹ نفر از هموطنان را به حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از تجهیزات بهداشتی تشویق کردند که در همین راستا تعداد ۳ هزار و ۷۸۰ ماسک، و بیش از ۱۲۰ لیتر مواد ضد عفونی و بروشور آموزشی توزیع شده است.

حرازی‌زاده یزدی تصریح کرد: توسعه آموزش‌های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری بر مبنای جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی درمانی از قشر آسیب پذیر جامعه در مواجه با ویروس کرونا در سراسر کشور از اهداف اجرای طرح آمران سلامت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اعلام کرد: اجرای این طرح تا ۱۵ آبان ماه ادامه دارد و امیدواریم با جدی گرفتن تذکرها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، شاهد کاهش شیوع ویروس کرونا در سطح استان باشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا