مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: با بهره‌مندی از طریق فضای مجازی شاد می‌توان رویداد تاریخی ۱۳ آبان ماه را برای دانش‌آموزان و نسل جوان بازخوانی کرد.

یزدفردا: عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ۸ آبان ماه در جلسه کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان ستاد گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان اظهار کرد: امسال سال حساسی است و همه امور تحت‌الشعاع پدیده ویروس کرونا قرار گرفته و اصل بر این است که هیچ برنامه‌ای تعطیل نشود و با ابتکار و خلاقیت برای هفته پیش رو برنامه‌های جدید طراحی کنیم.

دانافر افزود: کرونا علیرغم محدودیت‌هایی که ایجاد کرده، فرصت‌هایی را نیز بوجود آورده و لذا ما با بهره‌گیری از فرصت فراهم شده برای ارتباط با خانواده‌ها از طریق فضای مجازی شاد می‌توانیم با بازخوانی رویدادهای این روز تاریخی، مسیر را به دانش آموزان و آینده سازان ایران اسلامی نشان دهیم .

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از ساحت‌های این سند ساحت تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان است که باید زمینه شکوفایی آن را فراهم کنیم و با افزایش سطح آگاهی و بالا بردن قدرت تحلیل دانش آموزان، آنها را در برابر تهدیدات فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه بیمه کنیم.

دانافر با تاکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی، شبکه آموزشی شاد را فرصت مناسبی برای گسترش مهارت‌ها و آگاهی بخشی به دانش آموزان برشمرد.

سعید زارع، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز در این جلسه اهمیت این روز تاریخی و رویدادهای آن را یادآور شد و از یوم الله ۱۳ آبان به عنوان تجلی مبارزه با استكبار جهانی نام برد.

زارع با اشاره به تقارن ایام هفته وحدت با هفته استکبارستیزی بر اهمیت موضوع وحدت در جامعه امروز تاکید کرد و آگاهی بخشی به نسل جوان و نوجوان را که در راستای وظایف آموزش و پرورش است، مهم برشمرد.

وی افزود: در همین راستا با توجه به اهانت واضح و آشکار رسانه‌های بعضی از کشورهای اروپایی به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) و همچنین لزوم بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان چون امسال امکان برگزاری راهپیمایی نیست، قرار است با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و دستورات ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا برنامه تجمع ۱۳ آبان و جشن میلاد حضرت رسول اکرم(ص) در یکی از فضاهای تاریخی یزد با ظرفیت محدود برگزار شود که با سهمیه بندی تعداد محدودی از اقشار مختلف مردم، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این برنامه حضور خواهند یافت.

یادآور می‌شود در این جلسه سایر اعضا نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون برگزاری هرچه باشكوه‌تر مراسم ۱۳ آبان و جشن میلاد پیامبر و هفته وحدت بیان کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا