رییس بیمارستان شهید صدوقی یزد از تغییر الگوی سنی ابتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت: ابتلا به این بیماری از سنین بالا به سمت سنین جوانی، نوجوانی و حتی کودکی در حال تغییر است.

یزدفردا: دکتر حسین سلیمانی که بیمارستان متبوع وی مقر اصلی پذیرش و بستری بیماران کرونایی در استان یزد است گفت: اکنون دیگر افراد مسن ، کمتر مراجعه می کنند و بخش مهمی از بیماران ما را افراد بین سنین ۳۰ تا ۵۰ سال و کمتر از آن تشکیل می دهند.

به گفته وی به تازگی دختری ۱۴ ساله به این مرکز درمانی مراجعه کرده که ریه های نامبرده به شدت درگیر کرونا شده است. 

وی هشدار داد نباید کرونا را فقط مربوط به پیرمردها و پیرزن ها بدانیم، کرونا همیشه و در همه حال در کمین همه افراد با سن های مختلف است.

هر ۶ دقیقه یک سی‌تی‌اسکن انجام می شود/ مراجعه روزانه ۱۵۰ نفر به اورژانس صدوقی 

وی میزان مراجعه افراد مشکوک به کرونا را در آبان ماه نسبت به مهرماه دارای افزایش چشمگیری دانست و اظهار داشـت: هر ۶ دقیقه یک سی اتی اسکن و در شبانه روز ۲۴۰ سی تی اسکن در بیمارستان شهید صدوقی یزد انجام می شود.

رییس بیمارستان شهید صدوقی یزد با بیان اینکه روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر به اورژانس این بیمارستان مراجعه می کنند تصریح کرد: مرکز اورژانس این بیمارستان در اغلب ساعات، بیشتر از ظرفیت تختهای خود بیمار پذیرش می کند.

بخش جراحی عمومی بیمارستان، تعطیل و در اختیار کرونایی‌ها قرار گرفته است

دکتر سلیمانی یادآور شد: اغلب بخش های این بیمارستان مثل بخش داخلی به بیماران کرونایی اختصاص یافته و بخش جراحی ما هم بطور کامل تعطیل و به مبتلایان به این بیماری اختصاص یافته است.

۵۰ بیمار اورژانسی در انتظار ورود به بیمارستان/ افزایش ۸ تخت آی سی یو

وی با اشاره به اینکه همیشه و به طور ثابت ۵۰ بیمار کرونایی در اورژانس بیمارستان، بستری و در نوبت ورود به بخش هستند تاکید کرد: ۳۶ بیمار در بخش آی سی یوی بیمارستان شهید صدوقی یزد بستر هستند و تا امشب/شنبه شب/ هشت تخت دیگر به این مجموعه اضافه میشود.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده کوچکترین علائمی، فورا به مراکز درمانی از پیش تعیین شده مراجعه کند و مراجعه خود را به آخرین دقیقه و پیشرفت بیماری موکول نکنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا