فرماندار یزد گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ‌گونه پیش‌بینی از اتمام بیماری کرونا وجود ندارد لذا کسب و کارها باید بر اساس روال جدید و همزیستی با این ویروس با حفظ آیین‌نامه‌های بهداشتی انجام شود.

یزدفردا: سیدمحمد رستگاری روز شنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه افزود: همه محدودیت‌هایی که در ستاد کرونا انجام می‌شود، بر اساس درنظر گرفتن سلامتی مردم است و لذا امکان جداسازی اصناف وجود ندارد .

وی ادامه داد: در این تصمیم‌گیری‌ها از اتاق اصناف و تشکل‌های صنفی و اتحادیه‌ها نظرخواهی و نشست‌های مختلفی در این زمینه برگزار و بهترین تصمیم با پیشنهاد خود این تشکل‌ها انجام شده است و هیچ گونه تصمیمی به آن‌ها تحمیل نشد.

فرماندار شهرستان یزد اظهار داشت: همه این تصمیم‌ها به نحوی است که در زمان بحران شیوع ویروس کرونا با مشکل بیشتر مواجه نشویم و امکان مدیریت وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در وضعیت بحرانی از لحاظ بیماری کرونا قرار داریم گفت: نشست‌هایی با معتمدان محلی و اقشار مختلف برگزار شده تا هر کاری از دستشان بر می‌آید برای رعایت آیین نامه‌های بهداشتی و ایجاد این فرهنگ انجام دهند و نظرات اقشار مختلف بررسی می‌شود که در ادامه این نشست‌ها،  نشست با رسانه‌ها نیز برگزار شد.

رستگاری افزود: در تصمیم گیری‌ها با محدودیت‌ها و معذوریت‌هایی مواجه هستیم که تصمیم گیری را مشکل می‌کند اما در همه این تصمیم گیری‌ها به گونه ای اقدام شده که صرفه و صلاح عموم در نظر گرفته شود و کماکان از اقشار مختلف درخواست داریم با پیشگیری و مقابله با کرونا، یاری رسان ما باشند.

فرماندار شهرستان یزد با اشاره به اینکه طی دو هفته گذشته تاکنون بیش از ۲۰۰ تیم بازرسی با حضور مشترک واحدهای مختلف انجام شده که سه هزار و ۸۸۱ مورد بازدید را در بر داشته است اظهار داشت: تاکنون بیش از ۴۴۶ مورد پلمب انجام شده است.

همچنین رئیس اداره برنامه ریزی فرمانداری شهرستان یزد در این نشست گفت: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده اخیر از همه اقشار مختلف درخواست داریم تا کمک کنند بتوانیم بحران کرونا را کنترل کنیم، متاسفانه شیوه زندگی‌ها هنوز همچنان طبق گذشته است و باید این شیوه زندگی تغییر کند چون بخش زیادی از بیماری‌های اخیر بواسطه رفت و آمدهای خانوادگی و دورهمی‌ها بوده است.

محسن دهقان افزود: از ایام عید تاکنون تصمیمات مختلفی گرفته شده و در همه این تصمیم‌ها با اقشار مختلف مشورت صورت گرفته است و لذا درخواست داریم کماکان با ما همکاری داشته باشند و در همه مراحل ابتدا تذکر و سپس پلمب انجام شده است .

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در این هفته همه اصناف باید راس ساعت ۱۶:۳۰ عصر تعطیل باشند لذا بازرسی‌های بیشتری انجام خواهد شد و طی بررسی انجام شده فقط سه صنف پمپ بنزین، نانوایی و لبنیاتی تا ساعت ۲۳ می‌توانند، فعالیت کنند.

دهقان اظهار داشت: تاکنون اصناف و فعالیت‌های مختلفی مورد بازدید قرار گرفته و در صورت عدم رعایت آیین نامه‌های بهداشتی پلمب شده‌اند و با توجه به اینکه بخش زیادی از درخواست‌های مردمی در گلایه از عدم رعایت آیین نامه‌های بهداشتی در برخی مراکز درمانی و مطب‌ها وجود دارد لذا در بازرسی انجام شده به این اماکن نیز تذکر داده شده و حتی دو واحد داروخانه نیز در شهر یزد پلمب شد و لذا در این هفته از مطب‌ها نیز بازدید صورت گرفته و در صورت عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی نسبت به اقدام قانونی اقدام خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا