دادرس دادگاه عمومی و حقوقی دادگستری شهرستان خاتم گفت: در دستگاه قضا نقش شوراهای حل اختلاف بسیار ارزشمند و اثرگذار بوده و در این راستا علاوه بر نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش کمک بسزایی در کاهش موجودی پرونده ها به دستگاه قضا می شود.

یزدفردا: میثم کرمی در جمع کارکنان شوراهای حل اختلاف شهرستان خاتم ضمن تبریک هفته وحدت و محکوم کردن هتک حرمت به یامبر اعظم(ص) بیان داشت: کارکنان شورا‌های حل اختلاف به ویژه در شهرهای کوچک با توجه به آشنا بودن با مردم و امور آنان در برخی مسائل بهتر و راحت‌تر از دادگاه می‌توانند موضوع را حل و فصل کرده و صلح و سازش را میان طرفین دعوا ایجاد کنند.

این مقام قضایی اظهار داشت: شورای حل اختلاف از زمان شروع تا به الان با همت بالای کارکنان قضایی و اداری این نهاد مشغول به خدمت‌رسانی بوده و به‌عنوان بازوی پرتوان دستگاه قضا در زمینه صلح و سازش و کاهش آمار ورودی پرونده‌های قضایی به محاکم، نقش مهمی را ایفا کرده است.

این مقام قضایی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات کارکنان شوراهای حل اختلاف این شهرستان افزود: به صراحت مشهود است که مجموعه شوراهای حل اختلاف این شهرستان درصلح و سازش بین اصحاب دعوا چه نقشی را اجرا کرده و امیدواریم بتوانیم قدردان زحمات بی بدیل این اعضا باشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا