عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در حوزه حمل و نقل هوایی اِشکالات ساختاری داریم و مجلس موضوع گرانی بلیت هواپیما را پیگیری جدی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا، مجتبی یوسفی در گفتگو با خبرنگاران با انتقاد از گرانی شدید بلیت هواپیما اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که متأسفانه در این دولت می‌بینیم، بی‌برنامگی در حوزه اقتصادی است و دولت به جای آنکه فرآیندها را اصلاح کند تا هزینه‌ها کاهش یابد، کوتاه‌ترین و سریع‌ترین راه در این زمینه را انتخاب می‌کند که آن گرانی است.

وی بیان کرد: گران کردن کالاها و خدمات گوناگون سیاستی است که متأسفانه در این دولت می‌بینیم و آنان حل مشکلات را گویا گرفتن پول از مردم می‌دانند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در حوزه حمل و نقل هوایی اشکالات ساختاری داریم، تصریح کرد: در دوران وزارت وزیر سابق راه و شهرسازی طرحی مطرح شد مبنی بر اینکه قیمت بلیت هواپیما آزاد و شناور شود؛ یعنی آنان معتقد بودند که قیمت‌ها باید بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود، مورد توافق همه است اما این مقدمه مورد توجه قرار نگرفت که طرح آزادسازی و شناورسازی بلیت هواپیما در کشوری به خوبی نتیجه می‌دهد که ایرلاین‌های بسیار زیاد و متنوعی دارد.

وی گفت: برای مثال برخی از کشورها ۳۰ ایرلاین دارند و مشتری خودش بر اساس خدماتی که آن ایرلاین‌ها ارائه می‌دهند، ایرلاین مورد نظر را انتخاب می‌کند اما در ایران این تنوع وجود ندارد و حتی بعضاً نمایندگان مجلس هم نمی‌توانند بلیت هواپیما تهیه کنند.

یوسفی متذکر شد: درواقع قیمت بلیت هواپیما در زمان فعالیت وزیر سابق راه و شهرسازی شناور شد، این اقدام را به اسم «چارتر کردن» عملیاتی کردند، در حال حاضر هم هیچ کنترلی بر قیمت‌ها نمی‌شود و در ایام پیک، قیمت بلیت هواپیما حتی تا سه برابر در روزهای معمولی فروخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این شرایط نشان می‌دهد که عرضه و تقاضای ما صحیح نیست و همچنین نیاز بازار تأمین نمی‌شود، اظهار داشت: اخیراً مسئولان ذیربط در کمیسیون عمران مجلس حضور یافتند و ما به آنان گفته‌ایم که کشورمان در حوزه بار هوایی هیچ کاری انجام نداده درحالی‌که چنین فعالیتی بسیار ارزشمند است و اگر این مسئله محقق شود، باعث تحقق درآمدی می‌شود و نیازی به گرانی بلیت هواپیما نیست.

سخنگوی فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی تأکید کرد: تفاوت مجلس یازدهم با مجالس قبلی در این است که نمایندگان نظارت و پیگیری دائم مسائل را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند، ما همچنان موضوع افزایش شدید قیمت بلیت هواپیما را مورد بررسی قرار می‌دهیم و کوتاه نمی‌آییم و از ظرفیت‌های قانونی خود استفاده می‌کنیم تا این مشکل حل و فصل شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا