چشم معامله گران در سراسر جهان به اعلام برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دوخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا، چشم معامله گران در سراسر جهان به اعلام برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دوخته شده است. انتخاباتی که نتایج نظرسنجی ها نشان می دهند یکی از نفس گیرترین انتخابات معاصر این کشور است و با توجه به دیدگاه کاملا متفاوت دو نامزد اصلی، پیامدهای مختلفی را برای اقتصاد جهان خواهد داشت. طی ساعت های اخیر میزان آرا در بخش بزرگی از ایلت های اعلام شده است اما هنوز هیچ کدام از طرفین نتوانسته اند به حد نصاب لازم آرا دست پیدا کنند.

هم جو بایدن و هم دونالد ترامپ در سخنانی از پیشتازی خود در رقابت ها خبر داده اند اما با توجه به رقابت شانه شانه دو نامزد و تعداد بالای آرای پستی در این دوره که شمارش آن ها طولانی خواهد بود انتظار می رود پیروز نهایی بلافاصله پس از پایان انتخابات مشخص نشود. به دلیل اختلاف اندک آرا در ایالت های کلیدی، برخی از گزارشات حاکی از احتمال درخواست بازشماری آرا و حتی مراجعه به دیوان عالی دارد. دونالد ترامپ- رییس جمهور فعلی در پیامی توییتری آرای جو بایدن را زیر سوال برده و نوشته است پیشتازی وی در برخی ایالت ها به طرز شگفت آوری ناپدید شده است.

میچ مک کانل- رهبر اکثریت مجلس سنا نیز تلویحا از احتمال کشیده شدن کار به دادگاه عالی خبر داده و گفته است نباید از چنین اتفاقی متعجب شد. 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا