طی هشت‌ماهه نخست امسال ۶۷۰ مورد خدمات حقوقی ازجمله تنظیم اظهارنامه، دادخواست، شکوائیه، لایحه دفاعیه، شرکت در جلسات دادرسی و صدور حکم و اجرای احکام و مشاوره حقوقی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ارائه شد.

یزدفردا: سمیه اخضر، رئیس اداره حقوقی کمیته امداد استان یزد با اشاره به حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی این نهاد از مددجویان در راستای صیانت از نهاد خانواده، گفت: طی هشت‌ماهه نخست امسال ۶۷۰ مورد خدمات حقوقی ازجمله تنظیم اظهارنامه، دادخواست، شکوائیه، لایحه دفاعیه، شرکت در جلسات دادرسی و صدور حکم و اجرای احکام و مشاوره حقوقی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ارائه شد.

وی تصریح کرد: آگاه‌سازی و هدایت مددجویان درزمینهٔ مسائل حقوقی و قضائی ازجمله فعالیت‌های این نهاد محسوب می‌شود، بسیاری از مددجویان به هنگام بروز مشکلات قضائی، آگاهی لازم به حقوق قانونی خود را ندارند و در احقاق حق خود دچار مشکل می‌شوند و همین موضوع باعث گسترش آسیب‌پذیری آن‌ها می‌شود.

اخضر ادامه داد: مددجویان تحت حمایت این نهاد از اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه و دارای مشکلات حقوقی متعددی هستند به همین منظور وکلا و مشاوران نیکوکار استان به‌منظور پرداخت زکات علم خود می‌توانند برای معاضدت حقوقی و خدمت‌رسانی به محرومان و احقاق حق آنان با کمیته امداد همکاری کنند.

سال گذشته ۹۰۶ مورد خدمات مختلف حقوقی و قضایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ارائه شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا