فاتحی نیا مدیرکل دامپزشکی استان یزد از انجام اقدامات لازم برای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان یزد خبر داد.

یزدفردا: علی فاتحی نیا با اشاره به مشاهده نمونه های آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشورگفت: تا کنون هیچ مورد خاصی از ابتلا آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در استان یزد مشاهده و گزارش نشده است .

مدیرکل دامپزشکی استان یزد افزود: دامپزشکی استان یزد مشابه هرسال اقدامات و تمهیدات لازم را برای آمادگی در برابر این بیماری انجام داده و هماهنگی و تقسیم کار با دستگاه ها و ارگان های مرتبط با این موضوع از دوماه قبل توسط ستاد استانی مبارزه با آنفلوآنزای فوق حاد ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: استان یزد آمادگی نسبی مقابله با این بیماری را دارد. همچنین  دامپزشکی استان یزد آمادگی های لازم، تمهیدات و تجهیزات مورد نیاز را کسب کرده است.

فاتحی نیا گفت: به دلیل اهمیت پیشگیری، اطلاع رسانی لازم به تمام مرغ داران استان یزد ارائه شده تا شرایط بهداشتی قرنطینه و ورود و خروج افراد در مرغداری ها را رعایت و کنترل کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد ادامه داد:  مرغ داران قبل از این که جوجه ریزی انجام شود باید سالن ها را ضد عفونی کنند و همچنین بارگیری مرغ ها با مجوز های لازم و تحت نظارت دامپزشکی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در سازمان محیط زیست هم بابت آنفلوآنزای حاد اطلاع رسانی شده است و در سراسر کشور این مسئله را رصد می کنند و اگر در حیات وحش تلفات پرندگان مشاهده شود به شبکه های دامپزشکی استان اطلاع می دهند که تاکنون در استان یزد از جانب محیط زیست هیچ گزارشی بابت این موضوع نشده است.  

فاتحی نیا در پایان افزود: این زنگ خطر در استان های همجوار به صدا در آمده است و نهاد هایی مثل دامپزشکی، محیط زیست و علوم پزشکی باید آمادگی لازم را داشته باشند که در صورت وقوع بیماری اقدامات لازم را انجام بدهند تا مانع گسترش شیوع بیماری بشود .

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا