رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مجلس گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی برگزار شود.

یزدفردا: محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مجلس درباره سازوکارهای پیش‌بینی شده برای شفافیت تامین منابع مالی و هزینه کردهای تبلیغاتی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و مجلس گفت: کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها هنوز به این موضوع ورود پیدا نکرده است.

 او افزود: این کمیسیون در حال بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و مجلس است و با امعان نظر بیشتری سیاست‌های ابلاغیرهبر معظم انقلاب در بحث انتخابات دنبال می‌شود.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مجلس ادامه داد: شرایط عمومی و اختصاص داوطلبان انتخابات به گونه‌ای در نظر گرفته شده تا افراد متخصص و عملگرا برای خدمت به مردم انتخاب شوند.

جوکار اظهار داشت: طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس اعاده شده از سوی شورای نگهبان با حضور دستگاه‌های مرتبط در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در حال بررسی است تا پس از رفع ایراد در صحن مطرح شود.

او درباره نحوه تبلیغات داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، گفت: با توجه به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها امیدواریم تا موعد رای گیری بیماری کرونا که موجب رنجش خاطر مردم شده به پایان برسد.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مجلس ادامه داد:با توجه به شرایط موجود حاکم بر زندگی مردم انتخابات می تواند به صورت الکترونیکی در چند روز برگزار شود و تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی باشد.

او ادامه داد: آنچه مهم است انتخابات در موعد مقرر خود برگزار شود و کشورمان از انتخابات صحیح و سالم با حضور حداکثری مردم بهره مند شود.

جوکار اظهار داشت: اگر سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در زمینه انتخابات را در نظر بگیریم شرط اول حضور افراد نخبه و واجد شرایط در انتخابات است .

او افزود:با تحقق سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در بحث انتخابات ضمن افزایش مشارکت مردم در انتخابات، موجب می شود تا دارای مجلسی کارآمد شویم.

رئیس کمسیون امورداخلی کشور و شوراها خاطرنشان کرد: کمیسیون شوراها با حضور مرکز پژوهش ها و سایر دستگاه ها به دنبال ایجاد سازوکاری برای تحقق سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در انتخابات است تا انتخابات کارآمدی رو در پیش رو داشته باشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا