استاندار یزد با اشاره به اعلام محدودیت‌های جدید برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا گفت: با توجه به اینکه وضعیت استان از قرمز به نارنجی تغییر پیدا کرده است، گشایش‌هایی را از هفته آینده در فعالیت اصناف شاهد هستیم.

یزدفردا: محمدعلی طالبی پنجشنبه شب در گفت و گویی ضمن قدردانی از همکاری مردم، اصناف و کسبه در رعایت محدودیت‌های کرونایی استان، اعلام کرد: اصناف و مشاغل ضروری شامل نانوایی، لبنیاتی، مواد پروتئینی، برنج فروشی و مراکز عرضه حبوبات، میوه و تره بار، عطاری ، خواربار، تجهیزات پزشکی، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای فقط بخش ارزاق عمومی، رستوران‌ها و فست فودها به صورت بیرون بر تا ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه شب مجاز به فعالیت است.

رییس ستاد پیشگیری از مقابله با کرونا در یزد ادامه داد: مسوولان سایر اصناف تا ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه مجاز به فعالیت هستند و پس از این ساعت باید مراکز کسب و کار خود را تعطیل کنند.

طالبی از تعطیلی سایر مشاغل گروه سه و چهار در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: قهوه خانه ها، چایخانه ها، بوستان‌ها و مراکز تفریحی، رستوران‌ها به صورت حضوری تعطیل است، آموزش حضوری مدارس، دانشگاه ها، آموزشگاه‌های خصوصی، موسسات آموزش عالی و حوزه‌های علمیه نیز همچنان تعطیل است.

استاندار یزد با اشاره به تغییر رویکرد در اداره ها گفت: اداره های ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرایی می‌تواند نسبت به کاهش حضور یک سوم از نیروها اقدام و فعالیت خود را با حضور دو سوم نیروها ادامه دهد.

وی افزود: فعالیت در سایر اداره ها و دستگاه‌ها باید با حضور یک دوم نیروها با تشخیص مدیریت استانی انجام شود.

طالبی ادامه داد: برگزاری جلسه های ادارای تا سقف ۲۰ نفر با رعایت فاصله و دستورالعمل ها، تعطیلی مراسم‌های مذهبی نظیر نماز جمعه و جماعت و ممنوعیت تجمع‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از دیگر مصوبات به شمار می‌آید.

استاندار یزد از تداوم طرح محدودیت ترافیکی خبر داد و گفت: ممنوعیت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به استان همچنان ادامه دارد و مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی است و تردد شبانه خودروها از ساعت ۲۱  تا چهار بامداد روز بعد ممنون است. 

رییس ستاد پیشگیری از مقابله با کرونا در یزد یادآور شد: آمار ابتلا به ویروس کرونا در پرتو رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هفته‌های گذشته توسط مردم کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است و  اوج بستری بیماران در سه هفته پیش به هزار و ۲۰۰نفر رسید، ولی هم اکنون به ۵۳۰ نفر رسیده است که کاهش ۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

استاندار یزد با اشاره به کاهش آمار مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ گفت: این به معنای رفع مشکل نیست و هر زمانی که مسایل بهداشتی را رعایت نکنیم، شرایط بار دیگر برایمان سخت می شود.

طالبی از مراجعه روزانه بیش از ۱۰۰ فرد مشکوک به ویروس کرونا به مراکز درمانی به عنوان زنگ خطر در استان یاد کرد و ادامه داد: از مردم خواهش می‌کنم در هفته‌های آتی نیز دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا