فرماندار مهریز گفت: خط تولید کارخانه آرد این شهرستان پس از ۱۲ سال تعطیلی با همکاری سرمایه‌گذار جدید، تغییر مدیریت و نصب دستگاه‌های جدید بار دیگر راه اندازی شد و زمینه اشتغال مستقیم ۴۰ نفر از افراد بیکار و اشتغال غیرمستقیم ۴۰۰ نفر فراهم شد

یزدفردا: رضا زارع زاده مهریزی افزود: سرمایه گذار بخش خصوصی برای راه اندازی این واحد ۱۵ میلیارد تومان هزینه کرد و همزمان با ایام الله دهه فجر( ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه)  انقلاب ‌اسلامی رسما بهره برداری می‌شود.

وی ظرفیت ماهانه این کارخانه را چهار هزار تن آرد ذکر کرد و با قدردانی از همکاری بخش‌خصوصی با دولت اظهار کرد: راه‌اندازی این واحد با تامین آرد مورد نیاز ، ایجاد تولید و اشغال مفید استان یزد نقش مهمی در تحول صنعت آرد دارد .

زارع زاده مهریزی تصریح کرد: راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل یا نیمه تعطیل از جمله برنامه‌های محوری دولت تدبیر و امید در این شهرستان است که با همکاری بخش‌خصوصی پیگیری می‌شود.

همچنین دیروز(شنبه) - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت( صمت) یزد گفته بود که با درخواست مسوولان ۳۷ واحد تولیدی و صنعتی استان برای دریافت ۱۴۳ میلیارد تومان تسهیلات در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید موافقت شد و برای اخذ وام به بانک‌های عامل معرفی شدند.

محمدرضا علمدار یزدی  افزود: ۱۴۲ میلیارد تومان از این مبلغ در زمینه تسهیلات رونق تولید جدید و یک میلیارد تومان هم مربوط به تسهیلات تبصره ۱۸ است و  تسهیلات هم شامل سرمایه در گردش و هم ثابت است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از ۱۹ اردیبهشت ۹۴ در استان گفت: با تصویب مصوبه های این کارگروه تاکنون اشتغال ۵۰ هزار نفر در استان یزد  تثبیت شده است .

همچنین فرماندار مهریز پنجم اردیبهشت ماه امسال گفته بود: بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی فعال برای گسترش فعالیت و اشتغال بیشتر در سال ۹۹ به دنبال طرح توسعه هستند که در این ارتباط باید اداره منابع طبیعی در واگذاری زمین مناسب همکاری کند.

زارع زاده مهریزی با اشاره به اینکه اگر زمین مناسب و به اندازه کافی در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد شاهد گسترش فعالیت‌های صنعتی بیشتری در منطقه خواهیم بود افزود: باید  واگذاری زمین مورد نیاز برای طرح توسعه شرکت‌های تولیدی بر اساس مقررات باشد و با همکاری و پیگیری از طولانی شدن این پروسه جلوگیری شود.

زارع راده مهریزی تصریح کرد: شهرک صنعتی مهریز در کنار جاده اصلی تهران - بندرعباس قرار دارد و از موقعیت خوبی هم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی برخوردار است.  

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا