هم‌اکنون ۱۳ هزار سالمند نیازمند در قالب 10 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند، این در حالی است که حدود 400 خانوار سالمند بیمار و زمین‌گیر برای تأمین مایحتاج زندگی خود نیازمند حمایت ویژه نیکوکاران هستند.

یزدفردا: هم‌اکنون ۱۳ هزار سالمند نیازمند در قالب 10 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند، این در حالی است که حدود 400 خانوار سالمند بیمار و زمین‌گیر برای تأمین مایحتاج زندگی خود نیازمند حمایت ویژه نیکوکاران هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد در مصاحبه با خبرنگار صداوسیمای مرکز یزد، گفت: هم‌اکنون ۱۳ هزار سالمند نیازمند در قالب 10 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند، این در حالی است که حدود 400 خانوار سالمند بیمار و زمین‌گیر برای تأمین مایحتاج زندگی خود نیازمند حمایت ویژه نیکوکاران هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد ادامه داد: بخش عمده‌ای از سالمندان علاوه بر تحمل شرایط خاص دوران سالمندی، به بیماری‌های مختلفی مبتلا هستند و نیاز به کمک‌های درمانی دارند، برای نگهداری و مراقبت از برخی سالمندان نیاز به تجهیزات پزشکی و بهداشتی ازجمله پوشینه است که هزینه مضاعفی را بر آن‌ها تحمیل می‌کند.

 وی بابیان اینکه این نهاد زمینه مشارکت خیران را برای کمک به سالمندان ناتوان و نیازمند از طریق مشارکت در طرح "منزلت" فراهم کرده است، تصریح کرد: مردم خیراندیش استان یزد می‌توانند با مشارکت در طرح "منزلت" ماهیانه حداقل ۵۰ هزار تومان به سالمندان ناتوان و نیازمند به‌عنوان پدر و مادر معنوی خود کمک کنند.

شجاعان افزود: این نهاد در تلاش است با اجرای این طرح، کمک هدفمند و مستمر را به سالمندان نیازمند زمین‌گیر و دارای بیماری صعب‌العلاج ارائه کرده و بخشی از مشکلات و نیازهای آنان را با همکاری نیکوکاران یزدی برطرف کند.

طرح حمایت از سالمندان و حامی یابی برای آنان همانند طرح اکرام ایتام و محسنین اجرا می‌شود و به همین منظور شناسنامه‌هایی حاوی مشخصات مددجویان سالمند آماده‌شده است تا نیکوکاران با انتخاب سالمند موردنظر خود، کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به‌صورت ماهیانه به آن‌ها اختصاص دهند، در این شناسنامه مشخصات فرد سالمند، خدمات موردنیاز، نحوه کمک به آنان لحاظ شده است.

خیران می‌توانند در صورت تمایل برای ارائه کمک‌های غیر نقدی و ملاقات با سالمند تحت حمایت خود با دفاتر کمیته امداد در سراسر استان در ارتباط باشند، شماره تماس ۱۸۱۱ نیز برای پاسخگویی در نظر گرفته‌شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا