معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: پس از یک هفته از اعلام طرح مقاصد ایمن گردشگری و معرفی استان یزد به‌عنوان پایلوت این طرح در کشور، بسیاری از تأسیسات گردشگری آمادگی خود را برای پیوستن به این طرح اعلام کرده‌اند.

یزدفرداهما خورشیدی اظهار داشت: معرفی یزد به عنوان مقصد ایمن گردشگری، نتیجه همکاری و تعامل سه جانبه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و جامعه حرفه‌ای هتلداران و واحد‌های اقامتی و پذیرایی است که به‌منظور رونق مجدد کسب‌وکار‌های مرتبط با صنعت گردشگری برنامه‌ریزی‌شده است.

وی افزود: در نظر گرفتن استان یزد از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان پایلوت پدافند زیستی کشور بر اهمیت اجرای این طرح می‌افزاید.

خوررشیدی تصریح کرد: موضوع پدافند زیستی به بررسی گلوگاه‌هایی می‌پردازد که احتمال بروز مشکلات و تهدیدات زیستی برای افراد را به وجود می‌آورد و با شناسایی به‌موقع خطرات احتمالی از بروز آن‌ها جلوگیری نموده و یا با مدیریت صحیح از ایجاد مشکلات ناخواسته جلوگیری می‌کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به تاثیر کرونا بر کسب و کار‌ها ادامه داد: صنعت گردشگری بیش از سایر صنایع مورد تهدید قرارگرفته است، لذا طرح موضوع پدافند زیستی و حفاظت از سلامت افراد جامعه از جمله برنامه‌های مهمی است که در حوزه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همکاری قرارگاه پدافند زیستی کشور انجام خواهد شد.

خورشیدی هدف از اجرای این طرح‌ها را حفظ سلامت جامعه، همشهریان و همچنین سلامت کارکنان، شاغلین تأسیسات گردشگری عنوان کرد و گفت: تأسیسات گردشگری برای شرکت در این طرح، باید ابتدا دسترسی لازم را از طریق سامانه جامع آمار و اطلاعات (جانا) وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کسب کرده و همچنین در دوره‌های آموزشی که با همکاری مرکز بهداشت استان تدوین‌شده، شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۴۶۰۰ میلیارد ریال، خسارت بر تأسیسات گردشگری استان وارد شده است، افزود: تولیدکنندگان صنایع‌دستی، فروشگاه‌های سوغات، کسبه بازار و فروشندگان مواد غذایی، سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف گردشگری، مراکز تفریحی و گردشگری، اماکن تاریخی و بسیاری از کسب‌وکار‌های کوچک و بزرگ از عدم رونق صنعت گردشگری استان متضرر شده و بسیاری از مشاغل مرتبط با این صنعت، از بین رفته یا در صورت ادامه چنین شرایطی با مشکل بیکاری مواجه خواهند شد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا