فرماندار بافق با بیان اینکه مردم این شهرستان فردا (یکشنبه)، میزبان پیکرهای ۲ شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) هستند، گفت: برای پیشگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامتی شهروندان مراسم استقبال به صورت مجازی و نیمه حضوری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می شود.

یزدفردا: سید مهدی طلایی مقدم روزشنبه در حاشیه نشستی که برای استقبال از پیکر شهدا برگزار شد با تسلیت شهادت دخت نبی مکرم (ص) اسلام افزود: پیکر شهدا از امامزاده عبدالله (ع) بافق تا محل مسکن مهر تشییع و در مرکز فرهنگیِ مسجد امام حسن مجتبی(ع) این محله به خاک سپرده می‌شوند.

وی با توجه به سابقه شهرستان و حضور مردم در دفاع مقدس و  پایبندی آن‌ها به نظام و ولایت تصریح کرد: بافق نسبت به جمعیت، بیشترین رزمنده را در میان ۱۰ شهرستان  استان یزد دارد و این مایه افتخار است و مردم از چند روز قبل خود را برای استقبال از شهدای گمنام آماده کردند.

فرماندار بافق با تاکید بر اینکه هدف برگزاری مراسم با شکوه است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و جلوگیری از انتشار کرونا، لازم است برای حفظ سلامتی مردم ، تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

وی از شهدا به عنوان افراد برگزیده یاد کرد و گفت : شهدای گمنام ارتباط ویژه‌ای با خداوند متعال دارند که باید با تاسی از حضرت زهرا(س) گمنام شوند و گمنام بمانند.

طلایی مقدم افزود: شهدا در راه ارزش‌های انقلاب از جان خود گذشتند و آن را در راه اسلام و نظام فدا کردند و امروز وظیفه ماست که این خون‌های پاک را پاس بداریم و نسل امروز و فردا پیرو راه این عزیزان باشند.

آراستن چهره شهر متناسب با تکریم شهیدان، آذین‌بندی کوچه‌ها،خیابان‌ها و نمای خانه‌های طول مسیر تشییع، برپایی موکب با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، نصب پارچه و پرچم سردر فضای کسب و کارها، نصب نشانه‌ها و نمادهای توامان شهدای شهرستان و پارچه‌های مشکی و برگزاری مراسم یادبود در مسجد یادشده پس از دفن شهدا،از تصمیم های این نشست بود که برخی از آنها از چند روز قبل انجام شده است.

بر اساس برنامه‌ریزی، تمامی برنامه‌های مرتبط با تشییع و تدفین پیکرهای مطهر چهار شهید گمنام در یزد با رعایت نکات بهداشتی و برای پیشگیری از کرونا تنظیم شد و مراسم استقبال از ساعت ۱۱  امروز شنبه ۲۷ دی‌ماه در فرودگاه شهید صدوقی (ره) برگزار می‌شود.

در ادامه با رعایت شیوه‌نامه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۵ امروز مراسم معنوی وداع با شهیدان در جوار قبور شهدای گمنام در تکیه امیرچخماق یزد انجام و مراسم تشییع فردا( یکشنبه) از ساعت هشت صبح از باغ موزه دفاع مقدس در جوار پارک آزادگان صفاییه یزد آغاز می‌شود.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا