استاندار یزد در آیین افتتاح 4 پروژه صنعت برق استان از آمادگی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه تامین زیرساخت‌های برق خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، محمدعلی طالبی استاندار یزد در ابتدای سخنان خود ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در زمینه توسعه شبکه برق استان در سال‌های اخیر، افزود: تاکنون در راستای توسعه زیرساخت‌های برق برای سرمایه‌گذاری در استان کار‌های بزرگی انجام شده و نتیجه این اقدامات موثر، قرارگیری استان یزد در جایگاه نخست مصرف برق صنعتی کشور است.

وی ایجاد پویش #هر_هفته_الف_ب_ایران را از اقدامات مناسب و شایسته تقدیر وزارت نیرو دانست و ادامه داد: این پویش سرزندگی و شادابی را به پروژه‌های مختلف حوزه انرژی به خصوص در حوزه‌های آب و برق هدیه کرده است و خوشبختانه استان یزد در مراحل مختلف و در قالب پروژه‌های متعدد، حجم قابل توجهی از پروژه‌های وزارت نیرو را در راستای این پویش، داراست.

طالبی همچنین کمبود زیرساخت‌های برق در بعضی نقاط استان به ویژه شهرستان‌های محروم را چالشی مهم پیش روی استان دانست و تصریح کرد: یکی از موانع جدی سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های بافق، بهاباد و خاتم مسئله کمبود زیرساخت‌های برق در این مناطق است که امید داریم با حمایت وزارت نیرو، شرایط ایجاد نیروگاه‌های حرارتی و خورشیدی در این شهرستان‌ها تسهیل شده و سرمایه‌گذاری خوبی را در آن‌ها شاهد باشیم.

وی ضمن قدردانی از مشارکت بخش‌خصوصی در تامین زیرساخت‌های تامین برق استان افزود: در بخش نیروگاه‌های خورشیدی ظرفیت‌های خیلی خوبی در اختیار داریم و سرمایه‌گذاران نیز آماده سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند که با حمایت وزارت نیرو، شرایط بهتری برای سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌ها به ویژه نیروگاه‌های خورشیدی، شکل خواهد گرفت.

طالبی همچنین با بیان اینکه دغدغه مردم این خطه کویری، تامین آب شرب است از وزیر نیرو خواست از طریق رایزنی با سایر مقامات و مسوولان کشوری، این دغدغه مردم استان را به حداقل برساند.

استاندار یزد با اشاره به روحیات و زمینه‌های مناسب فرهنگی مردم استان یزد، آمادگی این استان را در راستای انجام اقدامات بهینه‌سازی مصرف انرژی به عنوان پایلوت کشوری اعلام کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا