فرمانداربهاباد قطع زنجیره کرونا را مستلزم مشارکت همگانی برشمرد و گفت : تنها راه کاهش ابتلا و قطع زنجیره انتقال بیماری، افزایش مراقبت‌ها و رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی است.

 محمد مهدی خانی زاده بهابادی درنشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه اصحاب رسانه و فعالین مجازی نقش بسزایی در انتقال اطلاعات مبارزه با کرونا و قطع زنجیره این ویروس رادارند اظهارداشت: فعالان فضای مجازی، اصحاب رسانه ، باید در خط مقدم  مقابله با کرونا ایفای نقش کرده و موجب فرهنگ سازی عمومی در جامعه شوند.

فرماندار بهاباد با اشاره به اینکه دسترسی به آرامستان های شهرستان ، برگزاری مراسم ختم و شادی ممنوع است، اما تا چه مدت می توان از این اقدام ها جلوگیری کرد، یادآور شد: تا زمانی که مردم نخواهند از شیوع بیماری جلوگیری کنند با زور و برخورد فیزیکی نمی‌توان اقدامی مثبت در این خصوص داشت.

وی افزود: وضعیت شهرستان بهاباد درخصوص ویروس  کرونا در وضعیت قرمز هستیم و انتظار می رود که اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی همچون گذشته به کمک مسئولان و مردم بیایند و خطر بزرگ کرونا را اطلاع رسانی کنند اما در بعضی کانال ها مشاهده می شود که زمان خاکسپاری ها را اطلاع رسانی می کنند که این کارمناسبی نمی باشد .

فرمانداربهاباد با بیان اینکه ساده انگاری وسهل انگاری باعث برگشت شهرستان به وضعیت قرمز کرونایی شد خاطرنشان کرد : شهرستان بهاباد در خصوص ویروس کرونا در وضعیت قرمز قراردارد، ولی خوشبختانه هیچ فردی در بیمارستان‌های استان بستری نیست

وی همچنین از اصحاب رسانه در خواست کرد بیش از پیش درخصوص عملیاتی شدن شعار ماسک من برای محافظت از تو و آگاهی مردم به رعایت فاصله گذاری اجتماعی اهتمام داشته باشند تا همچون  مراحل قبلی ویروس کرونا که توانستیم شهرستان را تا مرحله سفید پیش ببریم در این مرحله نیز بر بیماری فائق آئیم.

فرمانداربهاباد با بیان اینکه فرهنگ ‌سازی مهمترین راهکار برای مهار کرونا در جامعه است افزود : فرهنگ سازی در میان جامعه بهترین راه مبارزه با کرونا ست و این امر باید توسط فعالین مجازی و اصحاب رسانه تولید محتوا شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمامی مساجد، نماز جمعه، مراسم های مذهبی و آیینی کاملا تعطیل خواهد بود، گفت: براساس این طرح، ورود خودروهای شخصی با  پلاک های غیربومی به شهر کاملا ممنوع است و در غیر این صورت مشاهده خودروها جریمه می شود، همچنین تردد خودروهای شخصی در داخل شهر از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد نیز ممکن نخواهد بود .

درپایان فعالین مجازی و اصحاب رسانه سوالات و نقطه نظرات خودرادرابطه با کنترل ویروس کرونا با فرمانداربهاباد درمیان گذاشتند

گفتنی است با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونایی در شهرستان بهاباد، نشست خبری فرماندار با اصحاب رسانه وفعالین فضای  مجازی صبح امروز پنج شنبه  درسالن اجتماعات فرمانداری بهاباد برگزارشد .

انتهای پیام /










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا