معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کنارگذر غربی میبد یزد به مسافت ۲۴ کیلومتر با صرف ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار چهار خطه می‌شود.

"خیرالله خادمی" روز شنبه در دیدار با امام جمعه میبد افزود: تصمیم گرفته شد در ادامه عملیات مسیر چوپانان، کنارگذر غربی میبد نیز ۴ خطه شود که عملیات آن اوایل سال ۱۴۰۰ با برگزاری مناقصه اجرایی می‌شود.

وی برآورد اولیه فهرست بهای هزینه این طرح را ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: ارزش این پروژه برای مناقصه گذاری و اجرایی شدن نهایی، متری چهار تا پنج میلیارد تومان و در مجموع ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: عملیات چهارخطه شدن مسیر میبد- چوپانان به سمت استان سمنان و یزد - طبس سمت خراسان جنوبی نیز در حال انجام است.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استان یزد در مسیر ترانزیت کالا و مسافر از جنوب کشور به سمت شرق ، شمال و مرکز کشور قرار گرفته‌ و باید دسترسی‌ها و راه‌های مناسب برای تردد مسافران و کالاها را در نظر گرفت.

"محمد رضا رضایی کوچی" یادآور شد: مسیرهایی طراحی و تعریف شده و در حال اجرایی شدن است تا با تامین منابع مالی پروژه‌ها و افزایش سرعت کار، هزینه تمام شده جابجایی کالاها را کاهش ‌دهد.

وی به بازدید انجام شده از پروژه‌های راه و شهری با نگاه و هدف کمک برای سرعت بخشیدن به تسریع در انجام آنها هم اشاره کرد.

فرماندار میبد نیز در این دیدار با اشاره به دیر ابلاغ شدن طرح تفصیلی این شهرستان که موجب مشکلات زیاد و قرار نگرفتن شهرک‌ها در محدوده شهر شد ، عملیات انجام شده و در حال انجام در کمربندی شرقی را مورد تاکید قرار داد.

"حسین فلاح" همچنین عملیات آسفالت و زیرساختی انجام شده و در حال انجام در کمربندی روستای نیوک و عملیات وصل مسیر روستای رکن آباد به مزرعه کلانتر و بهسازی حدود یک کیلومتر آن و بهسازی مسیر جاده سنتو به جاده مزرعه کلانتر به طول حدود یک هزار و ۴۰۰ متر را نیز مورد اشاره قرار داد که نیاز به تامین اعتبار دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا