امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت : تربیت دانش آموزان بر اساس سند تحول بنیادین ،تربیت جوانان حزب اللهی برای اینده کشور است .

یزدفردا" آیت الله سیدمحمد کاظم مدرسی" در این دیدار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت : نیازمند 8 تا 10 میلیون جوان مومن و حزب اللهی پا به کار هستیم که عمدتا باید از نهاد آموزش و پرورش و آموزش عالی برخیزند و در صورت وجود این تعداد جوان حزب اللهی  آینده کشور تضمین و تمهیدات دشمن نقش بر آب و جامعه ای پویا،فعال و شاداب خواهیم داشت .
 وی شناسایی، تربیت و نگهداری این سرمایه ها  را مهم دانست و افزود : شناسایی و تربیت این جوانان تنها از دل سند تحول بنیادین در مدارس استخراج می شود .
 آیت الله مدرسی برنامه ریزی برای چهار پایگاه مدرسه،خانواده ،مسجد و بسیج  را خواستار شد و گفت : این چهار حلقه در صورتی که به هم پیوسته باشند ثمرات اثر بخشی خواهند داشت.
امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد : عمده و ظیفه تربیت به عهده خانواده است و هماهنگی مساجد، روحانیت ، سپاه و مدرسه با خانواده نتایج ارزشمندی را برای تربیت جوانانی مومن و حزب اللهی در پی خواهد داشت .
مدرسی همچنین مدارس معارف، امین ، صدرا و قرآنی را مدارسی ارزشمند در جهت تربیت و رشد دینی دانش آموزان برشمرد و گفت : سایر مدارس هم باید برای موفقیتشان شاخص های تربیتی و فرهنگی داشته باشند و خروجی آنها فقط امتیاز و رتبه در کنکور نباشد .
وی تاکید کرد : باید سیاست هایی اتخاذ شود که خانواده ها آزادتر باشند و مبحث آموزش دانش آموزان سهل تر دنبال شود.
امام جمعه بخش مرکزی یزد تحول در جامعه را نیازمند تحول در آموزش و پرورش  دانست و افزود : آموزش و راهکارها ی نحوه صحیح استفاده  از فضای مجازی و آشنایی با آسیب های آن برای دانش آموزان و اولیاء باید تبیین گردد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در ادامه گفت : حدود دو سوم جمعیت استان به نوعی  با آموزش و پرورش در ارتباط هستند که با هیچ جامعه آماری قابل مقایسه نیست .
" محسن موحدی فرد" گفت : نقشه راه اجرایی آموزش و پرورش را برگرفته از نگاه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و سخنان ایشان در اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور دانست و گفت: برای اجرایی شدن این نقشه راه نیازمند  تهیه  برش استانی و همراهی سایر نهادها و دستگاههای اجرایی استان هستیم .
وی مشکل کمبود فضاهای آموزشی در استان را جدی دانست و گفت : حدود 40 درصد مدارس مرکز استان فرسوده است و نیازمند فضای آموزشی استاندارد با لحاظ شرایط ایجاد شده جدید به واسطه شیوع کرونا هستیم. 
مدیرکل آموزش و پرورش از انتخاب استان به عنوان دبیرخانه مدارس معارف کشور خبرداد و گفت: باید در تقویت این دبیرخانه تلاش کنیم تا این مدارس الگوی سایر مدارس استان باشند و بتوانند از ظرفیت موجود حداکثر بهره را ببرند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا