نیمه دوم آبان ۹۸ اولین دبیرستانی که در بافق برای احداث پروژه زمین چمن به لحاظ موقعیت مناسب و همجواری با دو مدرسه پسرانه مکان یابی شد دبیرستان پسرانه مجاهد نستوه آیت الله حاج شیخ محمدتقی بافقی بود .

ازجمله مهمترین شرط چمن، زیرسازی و آماده نمودن توسط خود مدرسه بود از آنجائیکه شهرستان بافق با این قدمت در هیچ کدام ازمدارس چنین پروژه ای عملیاتی نشده بود شورای مدرسه موافقت نمود که هزینه زیرساخت آن را تامین کند و با دعوت از فرماندار وقت شهرستان آقای زاده رحمانی این پروژه مورد استقبال ایشان قرار گرفت و پشتیبانی و مساعدت خود را اعلام نموند.

از فردای آن روز با حمایت مدیر و معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش کلنگ احداث این پروژه به زمین زده شد و عملیات نقشه برداری آغاز شد و بالاخر با هزینه بیش از ۶۰۰ میلیون ریال در تاریخ ۴ بهمن ۹۸ آماده شد.

چون تهیه چمن مصنوعی بعهده اداره کل نوسازی ،تجهیز و توسعه مدارس استان بود در طول ساخت این پروژه چندین بار کارشناسان و یک بار مدیرکل نوسازی از این پروژه بازدید نمودند.

تلاش و پیگیری جهت افتتاح در دهه مبارک فجر ۹۸ آن قدرجدی بود که در نهایت اعلام شد در لیست اداره کل نوسازی ،نام دبیرستان شیخ محمدتقی بافقی در نوبت چمن نیست این خبر مثل آب یخی بود که هم شورای دانش آموزی و هم شورای مدرسه را منجمد کرد.

بی وقفه پیگیری ها و رفت و آمدها ادامه داشت تا اطلاع پیدا کردیم که هفته دولت شهریور ۹۹ ان شاالله افتتاح خواهد شد.

مجددا مقدمات افتتاحیه را فراهم کردیم تا بعداز اتمام چمن جشن اولین مدرسه شهرستان دارای چمن مصنوعی می شود را برگزارکنیم، متاسفانه باز هم این موضوع محقق نشد و بهانه کرونا را علت عدم تهیه چمن اعلام نمودند تا اینکه در هفته تربیت بدنی و ورزش امسال جناب آقای خلیلی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان از این پروژه بازدید نمود و قول مساعد داد تا یک ماه دیگر انجام خواهد شد.

امروز که نیمه اول بهمن ماه ۹۹ است متاسفانه با خبرشدیم اداره کل نوسازی، اولویت بافق را آخرین اولویت اعلام نموده و تاریخ دقیقی مشخص ننموده است .

این سئوال ذهن ما را آزار می دهد که بعد از گذشت یکسال و میلیون ها هزینه چرا این پروژه نهائی نمی شود؟؟ آیا شهرستان بافق که هیچ کدام ازمدارسش چمن مصنوعی ندارد استحقاق داشتن یک زمین چمن مصنوعی را ندارد؟؟ آیا رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان نباید این پروژه مهم را در دستور پیگیری قرار دهد؟؟ تا کی باید بی عدالتی های استان یزد را در حق بافق شاهد باشیم؟ و دهها سئوال دیگر…

شورای دانش آموزی دبیرستان آیت الله حاج شیخ محمد تقی بافقی

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا