دبیر اجرایی رویداد پیشگام سازمان تبلیغات اسلامی از اجرای این رویداد در ۳۰ استان کشور خبر داد و گفت: این رویداد در استان همدان برگزار شده و یزد دومین استاد برگزار کننده این رویداد است.

یزدفردا: محمدرضا قلی‌زاده صبح چهارشنبه در نشستی خبری در اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه در مسیر پیشرفت موانعی وجود دارد که عبور از این موانع با همراهی مردم و مسئولان امکان پذیر است، اظهار داشت: پیشرفت ذاتا عمومی است و زمانی رقم می خورد که حرکت جمعی اتفاق بیفتد و نمونه های آن را در دفاع مقدس، اربعین، کرونا و ... شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه در روند تاریخی، مشارکت مردم در حل مسائل کمرنگ شده و عموم مردم در حل مسائل، برای خود مسئولیتی نمی بینند، افزود: تغییر دادن این شرایط نیازمند عوامل فعالی است که این فضا را به نفع نقش آفرینی مردم در راستای پیشرفت رقم بزنند.

قلی‌زاده یادآور شد: رویداد پیشگام در همین راستا طراحی شده و نظام مسائل آن متمرکز بر مسائل اصلی استان‌هاست و عمق مسائل اولویت دار را بررسی و به نوعی حل مسئله می کنند.

وی افزود: در قالب این رویداد، اراده ها و انگیزه های مردم در حد محله، شهرستان و منطقه خود برای مطالبه گری از مسئولان تقویت می شود اما جنس این کنش‌گری آنها امیدوارانه است.

دبیر اجرایی رویداد پیشگام سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: خروجی دیگر این رویداد، خروج از بن بست‌ها با استفاده از ظرفیت های بالقوه است و گروه های شرکت کننده در این رویداد بن بست شکن، پیگیر، اهل تمرکز هستند و با روش های سریع و کارآمد کنش‌گری می کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان یزد تاکنون با ۶۰ مسئول در استان مصاحبه شده است، اظهار داشت: سازمان هایی از جمله سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری، شورای امر به معروف و نهی از منکر و ... نیز در این زمینه همراهی و همکاری دارند.

قلی زاده یادآور شد: ثبت نام اولیه شروع شده و هیچ محدودیتی برای شرکت در آن وجود ندارد و صرفا باید نگاه و انگیزه برای حل مسائل استان در گروه ها وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ بهمن ماه آخرین فرصت برای ثبت نام گروه هاست، افزود: فرآیند مصاحبه و غربالگری نیز انجام می شود و این تیم ها در روزهای ۳۰ بهمن، هفتم و هشتم اسفند و چهاردهم و پانزدهم اسفندماه در کارگاه های آموزشی شرکت خواهند کرد.

قلی زاده بیان کرد: هر کدام از تیم ها یک مشکل از استان را انتخاب می کنند و با سبک مربیگری به طرح مسئله، ریشه یابی و ارائه راهکار می پردازند. 

وی اظهار داشت: فراخوان شرکت در این رویداد در پیچ اینستاگرامی پیشگام منتشر شده و علاقمندان می توانند با مطالعه آن در این رویداد مهم شرکت کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا