فرماندار مهریز گفت: استاندار یزد ۲ میلیارد ریال برای خرید جهیزیه به برگزاری پویش رضوی که به همت مراکز نیکوکاری و خیران نوعدوست این شهرستان شروع شد، کمک کرد .

یزدفردا: رضا زارع زاده مهریزی چهارشنبه شب در مراسم جشن این پویش که با رعایت نکات بهداشتی در سالن بزرگ شهر مهریز برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار شد افزود: با کمک محمدعلی طالبی، ۲۰ سری جهیزیه تهیه و به همراه سایر وسایلی که خریداری شد بین زوج‌های نیازمند منطقه توزیع می‌شود.

وی با قدردانی از حمایت و همراهی استاندار و سایر خیران و مردم نیکوکار منطقه ادامه داد: پویش جهیزیه رضوی با همراهی مردم و مسوولان نقش مهمی در تامین وسایل اولیه زندگی زوج‌های جوان دارد و موجب رفع بسیاری از مشکلات و فرهنگ‌سازی این امر مهم در جامعه می شود .

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد چهارم اسفندماه امسال با اشاره به اینکه خیران در کنار طرح‌های دولت در تامین جهیزیه و گسترش ازدواج آسان میان جوانان با مسوولان امر همکاری کنند افزود: همکاری خیران و تلاش گروه‌های مردمی و تشکل‌ها نقش مهمی در بسترسازی ازدواج آسان دارد.

احمد ترحمی در بازدید از محل برگزاری این پویش با بیان اینکه در این خصوص در استان طی سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی از سوی خیران با همکاری مسوولان در گسترش این امر انجام شد، ادامه داد: حضور جدی مردم در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی سبب اقدام‌های موثر در جامعه شد.

این مسوول با قدردانی از برگزاری پویش جهیزیه رضوی در مهریز با همکاری تشکل‌ها و خیران و پیگیری آن از سوی  مجموعه دولتی و فرمانداری یادآور شد: دولت برای تحقق برنامه‌های اجتماعی از هیچ کوششی با جلب مشارکت خیران دریغ ندارد.

ترحمی از پیگیری جمع‌آوری جهیزیه برای کمک به زوج‌های جوان نیازمند مهریز به عنوان یک ضرورت و موضوع مهم به خصوص برای جوانان یاد کرد و گفت: باید اینگونه مشارکت‌های مردمی با همت و همراهی همگان روز به روز در یزد تقویت شود.

همچنین فرماندار مهریز ۱۶ بهمن‌ماه امسال گفته بود: جامعه عاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در گرو توجه به ازدواج آسان است و برای تحقق آن باید با همکاری خیران و تشکل‌های شهرستان زمینه  تسهیل گری، تقویت شود.

رضا زارع‌زاده مهریزی در آیین آغاز پویش تهیه ۱۱۰ سری جهیزیه رضوی افزود: این تعداد جهیزیه برای هر زوج شامل کالای ضروری زندگی با هدف تکریم خانواده‌های محروم از ولادت حضرت زهرا (س) تا ولادت حضرت علی (ع) تهیه و اهدا می‌شود.

وی بیان کرد: برای خرید هر سری جهیزیه بیش از ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شد و کمک به تمامی بخش‌ها و خیران نیکوکار برای ازدواج آسان  که جزو ضرورت های جامعه اسلامی است موجب کاهش آسیب‌های بزرگ اجتماعی مانند طلاق، بیکاری و  اعتیاد می شود.

همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در مراسمی با حضور فرماندار و جمعی از مردم و خیران پویش ۱۱۰ سری  جهیزیه رضوی در مهریز آغاز شد. 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا