همزمان با میلات با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر، نخستین یادواره ۳۰۰ شهید سادات یزد روز پنجشنبه با حضور جمعی از مردم و مسوولان و با رعایت نکات بهداشتی در آستان امامزاده سید نصرالله (ع) مرکز این استان برگزار شد.

یزدفردا: در این مراسم حجت‌الاسلام سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه محمدآباد شهرستان یزد با تبریک میلاد حضرت علی (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب‌اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهیدان و ایستادگی ملت، تاکنون تمامی توطئه فرهنگی دشمنان را خنثی کرده است.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهیدان نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها دارد ادامه داد: باید با مطالعه وصایای شهدا بیش از گذشته در جریان اهداف و آرمان والای نظام و شهیدان که حق بزرگی بر گردن ما دارند، قرار گرفت .

استاد حوزه علمیه یزد تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی به برکت ایثار شهیدان و همدلی مردم و حضور آنها در عرصه‌های مختلف با جدیت در برابر ترفندهای استکبارجهانی ایستاده است و باید همچنان روحیه انقلابی و تکیه بر معنویت در کشور جاری باشد.

همچنین سرتیپ محمد مهدی فرهنگ دوست یک از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس به ذکر خاطره ای از  جبهه و حضور رزمندگان بسیجی پرداخت و گفت: باید وصایای شهیدان نقشه راه مردم و مسوولان قرار گیرد و ترویج فرهنگ شهیدان جدی تر گرفته شود.

در این مراسم از سوی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برنامه مداحی و همچنین از سوی گروه سرود برنامه اجرا شد و از آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد به عنوان پدر معنوی استان قدردانی به عمل آمد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا