استاندار یزد: الگوی بیکاری در استان نشان می‌دهد که باید سرمایه گذاری بیشتری بر مشاغل خرد داشته باشیم.

به گزارش یزدفردا، محمدعلی طالبی در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی استان که در محل قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر برگزار شد، گفت: طرح‌های قرارگاه اقتصاد مقاومتی الگوی مناسبی برای پرداختن به تحقق اقتصاد مقاومتی در زمینه مشاغل خرد و خانگی است.

وی با اشاره به لزوم توجه به این مشاغل در استان افزود: یزد در حوزه زنان با بالاترین آمار بیکاری روبروست و این حوزه اقتصادی می‌تواند زمینه را برای فعالیت بانوان به ویژه درون خانه‌ها فراهم کند.

استاندار یزد ادامه داد: پرداختن به نیاز‌های اصلی جامعه در اشتغال و مشاغل خرد، الگوی لازم برای امروز است. الگوی بیکاری در استان نشان می‌دهد که باید سرمایه گذاری بیشتری بر مشاغل خرد داشته باشیم.

طالبی این جنبش را نیازمند اهتمام همه دستگاه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: سایر دستگاه‌ها نیز مسئولیت‌هایی در قبال توسعه، حمایت و پشتیبانی از مشاغل خانگی دارند، بنابراین با هم افزایی می‌توانیم روند مذکور را با موفقیت و جدیت جلو ببریم.

وی با بیان اینکه توسعه مشاغل خرد و خانگی و خوشه‌های تولید می‌تواند یکی از محور‌های کمتر اشاره شده با تکیه بر شعار سال باشد، تصریح کرد: همفکری بین دستگاه‌ها و پشتیبانی‌هایی مانند تصویب و مانع زدایی‌ها در حوزه تولید و فعالیت با محور شعار سال از اهمیت فراوانی برخوردار است.

حسینی پوررئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان از همکاری سازمان غذا و دارو در خصوص تسهیل اخذ مجوز‌های مشاغل خانگی، ایجاد فروشگاه و نمایشگاه دائمی، ایجاد خوشه سازی محصولات خانگی و خرد با همکاری ادارات میراث فرهنگی و تعاونی روستایی و اعطای تسهیلات توسط شورای هماهنگی بانک‌ها به عنوان بخشی از مصوبات این نشست یاد کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه الغدیر استان یزد هم قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر را مجموعه کاملی ازعملکرد بسیج سازندگی خواند.

سرهنگ صادقی افزود: این قرارگاه شامل مجمع خیرین جهادگر بسیجی برای رفع مشکلات و اعطای وام‌های معیشتی، نمایشگاه و فروشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی، جهیزیه سرای فاطمی در راستای تسهیل ازدواج و ترویج کالای ایرانی و مدرسه اقتصاد مقاوتی و کارگاه‌های اشتغالزایی می‌شود.

استاندار و فرمانده سپاه الغدیر یزد در حاشیه‌ نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی استان از قرارگاه اقتصاد مقاومتی شهید ابراهیمی که شامل فضاهای وی‍ژه‌ آموزش، تولید، نمایش و فروش هنرمندان و مشاغل خرد و خانگی است، بازدید کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا