رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد از راه اندازی سامانه «انتخاب ایران» برای اطلاع رای دهندگان از نزدیک‌ترین و خلوت‌ترین شعب اخذ رای به محل استقرار خویش، خبر داد.

به گزارش یزدفردا: محمد حسین زارع گفت: این سامانه، مناسب‌ترین شعبه‌ها از نظر تراکم افراد در شعبه و مسافت شعبه تا محل حضور رای دهنده را نمایش می‌دهد تا افراد از کوتاه‌ترین مسیر، به شعب خلوت اخذ رأی برسند.

وی در خصوص نحوه کارکرد سامانه و اطلاع از نزدیک‌ترین شعب اخذ رای اظهار داشت: پس از ورود به سامانه مذکور و روشن کردن مکان (Location) تلفن همراه، سه شعبه نزدیک و خلوت؛ در شعاع یک و نیم کیلومتری تعیین و اولویت بندی می‌شود، که بر این اساس شهروندان می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن به یکی از نزدیکترین شعبه اخذ رای مراجعه نموده و رای خود را به صندوق‌های اخذ رای بیندازند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد، دیگر قابلیت سامانه «انتخاب ایران» را نمایش اطلاعات نامزد‌های ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا عنوان کرد.

زارع تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی entekhabiran.moi.ir از قابلیت‌ها و بخش‌های پیش بینی شده در این سامانه استفاده کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا