معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: بیش از 200 مرکز نیکوکاری در محله‌های مختلف آماده دریافت نذورات و گوشت قربانی (نقدی و غیر نقدی) مردم خیراندیش استان یزد در روز عید قربان برای توزیع در بین نیازمندان هستند.

به گزارش یزدفردا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: بیش از 200 مرکز نیکوکاری در محله‌های مختلف آماده دریافت نذورات و گوشت قربانی (نقدی و غیر نقدی) مردم خیراندیش استان یزد در روز عید قربان برای توزیع در بین نیازمندان هستند.

غلامرضا مشعل چی با اشاره به اجرای آیین نذر و قربانی در مراکز نیکوکاری برای تأمین گوشت مورداحتیاج نیازمندان در عید قربان، گفت: بیش از 200 مرکز نیکوکاری در محله‌های مختلف آماده دریافت نذورات و گوشت قربانی (نقدی و غیر نقدی) مردم خیراندیش استان یزد در روز عید قربان برای توزیع در بین نیازمندان هستند.

وی افزود: قربانی کردن ازجمله سنت‌های حسنه اسلامی است که فضائل، آثار و نتایج فردی و اجتماعی مهمی بر آن مترتب است، به‌نحوی‌که حتی برای بهره‌مندی از آن قرض گرفتن نیز مورد سفارش بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: قبل از عید سعید قربان هماهنگی‌ها و مقدمات اجرائی موردنیاز برای استفاده حداکثری از این ظرفیت معنوی در سطح مراکز نیکوکاری استان و تحقق برنامه‌ها به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: استفاده از گروه‌های جهادی، بسیج محله و رابطین محلی برای دریافت نذورات قربانی در روز عید سعید قربان، شناسایی حجاج و خیران محله و هم‌افزایی با آنان، برقراری ارتباط با محل‌های ذبح دام و در صورت لزوم استقرار پایگاه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجموعه اماکن پیش‌بینی‌شده (فروش دام، ذبح و بسته‌بندی گوشت)، توجه به مبانی فقهی شیعه و اهل سنت پیرامون نذر و قربانی متناسب با مقتضیات فرهنگی و بومی، پیش‌بینی سردخانه و خودرو یخچال دار برای نگهداری و حمل گوشت‌های قربانی، نشر فراخوان عمومی و صدور دعوت‌نامه‌های اختصاصی برای جامعه هدف نیکوکاران برای حضور در قربانگاه و ادای نذر قربانی ازجمله برنامه‌های موردنظر در مراکز نیکوکاری سطح استان یزد است.

مشعل چی یادآور شد: مردم نیکوکار با هر توان مالی می‌توانند در این امر خداپسندانه مشارکت کنند، شیوه‌های پرداخت غیرحضوری نذورات نیز برای مشارکت در این امر خداپسندانه از طریق مراکز نیکوکاری فراهم است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا