فرماندار میبد: سهیمه آرد نانوایی‌های عرضه کننده نان با وزن و کیفیت کم، کسر خواهد شد.

به گزارش یزدفردا: حسین فلاح در بازدید از نانوایی‌های میبد گفت: نانوایی‌هایی که کیفیت و وزن نان و رعایت مسائل بهداشتی در آن‌ها درست باشد تشویق می‌شوند.

وی افزود: اما نانوایی‌هایی که وزن چونه خمیر نان آن‌ها کم باشد، هم با برخورد قضایی و قانونی و هم با کمتر شدن سهمیه آرد مواجه خواهند شد.

فرماندار میبد اظهار داشت: از این پس از سهمیه نانوایی‌های متخلف کم شده و بر سهمیه نانوایی‌هایی که کیفیت پخت نان آن‌ها مناسب باشد، افزوده می‌شود.

رئیس صمت میبد هم با بیان اینکه بیشتر تخلفات نانوایی‌ها در کم فروشی و عدم رعایت ساعت پخت است، گفت: در این بازدید نقاط ضعف و قوت بررسی و قرار شد با متخلفان برخورد تعزیراتی انجام گرفته و سهمیه آرد آن‌ها هم در کارگروه آرد و نان شهرستان کسر شود.

حجت الله خلیلی ادامه داد: امروز از ۱۰ نانوایی در سطح شهرستان بازدید بعمل آمد که چهار مورد تشویق، دو مورد تذکر و برای چهار مورد پرونده باز شد.

وی بر لزوم نصب بنر ساعت پخت، قیمت، وزن چونه و تعطیلی مجاز تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را با شماره تلفن ۱۲۴ و یا ۳۲۳۲۵۴۵۶ به بازرسی اتاق اصناف اطلاع دهند.

گفتنی است ۱۴۹ واحد نانوایی در شهر میبد فعالیت دارند که ۳۰ واحد از آن‌ها آزادپز و ۱۱۹ واحد هم از آرد یارانه‌ای یا نیمه یارانه‌ای استفاده می‌کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا