رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره آموزش و پرورش استان: احتمالا شهریه مدارس غیردولتی بین ۱۸ تا ۳۵ درصد افزایش یابد.

به گزارش یزدفردا: درباره خبر‌های منتشر شده مبنی بر افزایش شهریه مدارس غیردولتی اظهار داشت: مدارس غیردولتی، مجموعه خصوصی بوده و مجبور هستند بر خلاف ساز و کار‌های دولتی همه امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی را خودشان تامین کرده و پاسخگوی نیاز مجموعه باشند.

وی با اشاره به اینکه شهریه قطعی مدارس غیردولتی هنوز در سامانه‌های وزارت آموزش و پرورش اعلام نشده است، افزود: فرآینده اعلام شهریه این مدارس بدین صورت است که اطلاعاتی درباره فضا و امکانات و نیروی انسانی توسط مدارس در سامانه ثبت و این اطلاعات پس از بررسی به اداره کل آموزش و پرورش و وزارتخانه ارسال شده و سرانجام شهریه توسط سامانه مشارکت‌های وزارت آموزش و پرورش تعیین و به مدارس اعلام می‌شود.

شیبانی ادامه داد: گرچه شهریه سال جدید تحصیلی هنوز اعلام نشده است، اما مدارس بر اساس قوانین و ضوابط مجاز به پیش ثبت نام و دریافت شهریه هستند که قطعا شهریه با توجه به شرایط کنونی جامعه افزایش خواهد یافت.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره آموزش و پرورش درباره شاخص‌های افزایش شهریه تصریح کرد: فضا، امکانات، نیروی انسانی، مسائل پرسنلی و زیرساخت‌های مورد نیاز به ویژه در شرایط کرونایی در کنار تورم سبب می‌شود تا مبلغ شهریه افزایش یابد.

وی ادامه داد: موسسان باید پوستر شهریه مصوب را نصب کرده و به اطلاع خانواده‌ها برسانند. اگر مبلغی مازاد بر شهریه مصوب گرفته شود، خانواده‌ها می‌توانند این موضوع را به واحد بازرسی اعلام کرده تا با این مدارس برخورد شده و مبلغ عودت داده شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا