همزمان با هیجدهم ذی الحجه به مناسبت عید غدیرخم روز پنجشنبه کاروان‌ شادی با حضور انبوه عاشقان امامت و ولایت از مزار شهدای گمنام بهاباد برای حضور در گلزار شهدای دفاع مقدس در بهشت محمدی این شهر در خیابان ها به حرکت درآمد .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد در حاشیه حرکت این کاروان در گفت و گو با خبرنگار یزد فردا  افزود: پیام غدیر برای امت اسلامی کنار گذاشتن اختلاف، تقویت وحدت ،همگرایی و انسجام در جامعه است.

سرهنگ سعید دهقان گفت: غدیر مهمترین عید شیعیان است و باید آن را پاسداشت و کودکان را با آن آشنا کرد، به همین دلیل باید جشن غدیر بسیار باشکوه برگزار شود.

وی ادامه داد: ما باید از معنویت این روز بهره مند شویم ، تلاش کرد که فرهنگ ولایت که استمرار ولایت خدا، پیامبر (ص) و ائمه اطهار است را به نسل جوان و نوجوان جامعه انتقال دهیم.

دهقان با بیان اینکه غدیر یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که در بین شیعیان و مسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد و اثبات آن با سندهای محکم هم از سوی علمای شیعه و اهل سنت تایید شد، افزود : غدیر یک واقعه نیست؛ بلکه یک مکتب و جریان حق علیه باطل و ظلم و ستم است.

وی ادامه داد: ولایت بندگی نیست؛ بلکه ولایت در صداقت، عشق به مردم، رسیدگی به امور نیازمندان، حفظ حریم خانواده، ناموس و آبروی مردم، ایثار در راه خدا و دل کندن از مال دنیا تعریف می‌شود.

به مناسبت عید غدیرخم جشن هایی باشکوهی با رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط باز مساجد بهاباد برگزار شد و در شب و روز عیدغدیر این شهرستان  یکپارچه چراغانی و آذین بندی شد و مردم این روز بزرگ را با رعایت نکات بهداشتی جشن گرفتند و به سادات تبریک گفتند .

 همچنین رییس اداره تبلیغات اسلامی بهاباد در جشن غدیرخم که ویژه سادات و ایتام شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه  برادری و دیدار با سادات  را در این روز نباید فراموش کرد، افزود: در نظام آفرینش بزرگ ترین روز، غدیرخم است. غدیر، خورشید عالم تاب و حلقه اتصال کاروان رسالت به طلایه داران امامت است.

حجت الاسلام حسین حاتمی ادامه داد: زندگی حضرت رسول اکرم(ص) سراسر شور، رحمت و برکت بود اما مهم ترین واقعه ای که روزهای پایانی عمر با برکت آن حضرت را رقم زد ابلاغ رسالت به علی(ع) در روز غدیرخم و در حجه الوداع بود.

وی ریشه کنی فقر، ترویج مکارم اخلاق، صداقت و راستگویی، خدمت به ایتام و نیازمندان و امانتداری را مهمترین و اصلی‌ترین پیام غدیر دانست و اظهار امیدواری کرد که روز به روز بر اهمیت و ارزش غدیر افزوده شود و به تاسی از زندگی علی (ع) رهرو آن حضرت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه کمیته امداد چند سال گذشته تلاش کرد، با برگزاری برنامه‌های مختلف این روز را گرامی بدارد و به همین منظور امسال نیز از تعدادی سادات و خیران و حامیان سادات ایتام ویژه تجلیل شد.

حاتمی در  ادامه امام علی (ع) را بهترین الگوی در همه ابعاد زندگی مادی و معنوی بشریت معرفی کرد و افزود: باید به منظور نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه، همه ساله بزرگداشت این مناسبت را هر چه باشکوه‌تر و با حضور چشمگیر مددجویان در دهه امامت و ولایت برگزار کنیم.

همچنین حمید دهقان بهابادی رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بهاباد با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) در روز عید غدیر رسالت خود را کامل و امام علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد، افزود : غدیر روزی است که خداوند ۲ برابر تعداد رهاشدگان از آتش جهنم در ماه رمضان ،شب قدر و شب عید فطر از آتش جهنم آزاد می‌کند و گناه ۶۰ سال افراد را می‌بخشد.

دهقان هدف از برگزاری این جشن را تکریم ایتام و سادات عنوان کرد و گفت: در احادیث و روایات نسبت به اهمیت عید غدیر و تجلیل از جایگاه و منزلت سادات زیاد سفارش‌ شد.

وی ادامه داد: ولایت بندگی نیست؛ بلکه ولایت در صداقت، عشق به مردم، رسیدگی به امور نیازمندان، حفظ حریم خانواده، ناموس و آبروی مردم، ایثار در راه خدا  و دل کندن از مال دنیا تعریف می‌شود.

رییس کمیته امداد بهاباد با اشاره به اینکه اجتماع غدیر در واقع  لبیک به رهبر معظم انقلاب است، افزود: عید غدیر نمایانگر سبک زندگی ،ایثار و فداکاری است.

در جشن یادشده از تعدادی سادات همکار ، سادات خیر و حامیان ایتام و ایتام سادات با هدایایی  تجلیل شد .

اجرای سرود، مولودی خوانی و سخنرانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا