رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشکذر: سرو کهنسال اشکذر این روز‌ها حال خوبی ندارد و نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

به گزارش یزدفردا: جمالیان گفت: یکی از آثار تاریخی شهر اشکذر که نماد این شهر نیز محسوب می‌شود سرو کهنسال اشکذر است.

وی افزود: سرو کهنسال اشکذر این روز‌ها حال خوبی ندارد و نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

جمالیان گفت: جلوگیری از خشک شدن سرو، قرار گرفتن این اثر تاریخی در ملک شخصی و عدم ثبت این اثر در فهرست آثار ملی میراث فرهنگی کشور و تامین دسترسی مناسب جهت بازدید عموم از دغدغه‌های مهمی بود که دوستداران این سرو قدیمی بر آن تاکید دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر با بیان اینکه پرونده ویژه‌ای جهت ثبت این اثر تاریخی در میراث فرهنگی شهرستان تشکیل شده است، گفت: با توجه به اینکه این اثر تاریخی در ملک شخصی واقع شده است لذا ثبت این اثر باید با رضایت مالک صورت گیرد و با رایزنی‌های صورت گرفته به دنبال جلب رضایت مالک هستیم.

جمالیان با بیان اینکه کمیته ویژه‌ای در خصوص حفظ و حراست از این سرو کهنسال شکل گرفته است، افزود: در این کمیته اقداماتی جهت حفظ این اثر تاریخی مصوب و به مرحله اجرا در آمده است.

شهردار اشکذر گفت: با حضور کارشناسان خبره استان از خاک و آب اطراف این سرو کهنسال نمونه برداری شده تا مشکل خشک شدن این سرو رفع شود.

دهقان منشادی اظهار داشت: شهرداری و شورای اسلامی شهر اشکذر این آمادگی را دارد تا در صورت موافقت مالکین و رضایت آن‌ها آزادسازی بخشی از این ملک را انجام دهد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا