آیت‌الله محمدرضا ناصری: کارکنان زحمتکش و فداکار فوریت‌های پزشکی و مراکز اورژانس از پیشتازان عرصه سلامت هستند.

به گزارش یزدفردانماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، صبح امروز شنبه به مناسبت روز اورژانس و فوریت‌های پزشکی با حضور در مرکز فوریت‌های پزشکی یزد، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز، با کارکنان اورژانس یزد نیز دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری گفت: کارکنان زحمتکش و فداکار فوریت‌های پزشکی و مراکز اورژانس از پیشتازان عرصه سلامت هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: کارکنان زحمتکش و فداکار فوریت‌های پزشکی و مراکز اورژانس نخستین افرادی هستند که در زمان‌های تلخ بیماری و حوادث در کنار نیازمندان به خدمات درمانی، حضور دارند و با تمام توان برای حفظ حیات و جان بیماران و مصدومان ایثار کرده و برای رساندن سریع آنان به مرکز درمانی تلاش می‌کنند.

وی، ۲۶ شهریور ماه که به عنوان روز ملی اورژانس و فوریت‌های پزشکی نامگذاری شده است را گرامی داشت و افزود: بی‌شک اجر بسیاری در ارائه این خدمات به بیماران برای کارکنان اورژانس وجود دارد و امید داریم تلاشگران این عرصه بتوانند موفقیت‌های روزافزون در خدمت به هم‌نوعان و نجات جان انسان‌ها و حیات مجدد بخشیدن به آن‌ها داشته باشند.

معاون فنی عملیات اورژانس یزد نیز در این بازدید به ارائه گزارشی از فعالیت‌های اورژانس در یزد پرداخت و اظهار داشت: بر اساس برنامه توسعه باید ۹۶ پایگاه اورژانس در استان یزد وجود داشته باشد که تاکنون ۸۰ مورد تعیین تکلیف شده و ۵۶ پایگاه فعال داریم.

سید محمدجواد میرجلیلی گفت: کمبود پایگاه در شهرستان یزد از همه شهرستان‌ها بیشتر است و هر چند خیران به میدان آمده اند، اما به دلیل کمبود زمین، با مشکلات بسیاری در زمینه احداث پایگاه‌های جدید در یزد مواجه هستیم.

گفتنی است؛ روز ۲۶ شهریور ماه به مناسبت سالروز تاسیس مرکز اورژانس ۱۱۵، روز اورژانس و فوریت‌های پزشکی نامگذاری شده است.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا