معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان یزد گفت: هم اکنون 866 دانشجو و طلبه تحت حمایت این نهاد قرار دارند و از خدمات فرهنگی و حمایتی این نهاد استفاده می کنند.

به گزارش یزدفردا: معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان یزد گفت: هم اکنون 866 دانشجو و طلبه تحت حمایت این نهاد قرار دارند و از خدمات فرهنگی و حمایتی این نهاد استفاده می کنند.

حجت الاسلام علی محمد اسلامی منش همزمان با روز دانشجو با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت تحصیلی دانشجویان نیازمند از جمله فعالیت های این نهاد است، گفت: هم اکنون 866 دانشجو و طلبه تحت حمایت این نهاد قرار دارند و از خدمات فرهنگی و حمایتی این نهاد استفاده می کنند.

وی افزود: 140دانشجوی تحت حمایت در مقطع کاردانی، 643 دانشجو در مقطع کارشناسی، 66 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 17 دانشجو در مقطع دکتری در دانشگاه های دولتی روزانه، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، غیر انتفاعی و علمی کاربردی و حوزه علمیه مشغول تحصیل هستند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه این نهاد هرساله نسبت به پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه به دانشجویان و طلاب علوم دینی و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان تحت حمایت در مقاطع مختلف تحصیلی اقدام می‌کند، تصریح کرد: سرانه پرداختی به دانش‌آموزان تحت حمایت متناسب با مقطع تحصیلی سالیانه بین۲۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است و مبلغ سرانه کمک‌هزینه و شهریه تحصیلی به دانشجویان و طلاب علوم دینی نیز متناسب با مقطع تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل از ۴۵۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که در هر نیمسال تحصیلی (دومرتبه در سال در مهر و بهمن‌ماه) به آنان اختصاص می‌یابد، در صورت گرفتن واحد در تابستان برای این ترم نیز پرداخت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 7000 دانش آموز نیز از خدمات این نهاد استفاده می کنند، ادامه داد: دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه و دارای استعداد برتر از حمایت‌ها و کمک‌های ویژه‌ای در زمینه کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه برخوردار هستند.

اسلامی منش یادآور شد: سال گذشته دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آگاه‌سازی و آموزش، کمک‌هزینه تحصیلی مددجویان، ارائه خدمات فرهنگی به دانش‌آموزان، دانشجویان، برگزاری اردوهای آموزشی و زیارتی و شهریه دانشجویی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در استان یزد هزینه شد.

وی یادآور شد: این نهاد در تلاش است با برگزاری دوره های تخصصی تولید محتوی برای دانشجویان تحت حمایت زمینه شکوفایی و اشتغال آنان را فراهم سازد، این دوره ها به صورت چهارماهه و با همکاری پارک علم و فناوری استان یزد برگزار می شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا