علی آبادی :- ساعت شروع مراسم 6عصر اعلام شده بود وبیلبورد های سطح شهر هم ساعت 6عصررا نشان می داد اما میرحسین 6 که هیچ هفت هم نیامدو تداعی کننده سفرهای استانی رییس جمهور احمدی نژاد بود که به دلیل استقبال مردمی دیر به محل برگزاری مراسم می رسد و شاید هم نوعی تشابه دو نامزد در دیر آمدن باشد .

- روز قبل اسامی خبر نگاران یزدی رسانه های مکتوب و مجازی را جهت صدور کارت خبرنگاری ثبت نموده وکارت صادر شده بود اما کارت های صادر شده تنها تا ورودی فرودگاه شهید صدوقی یزد اعتبار داشت و هیچکدام از خبرنگاران را به داخل راه ندادند .
- کارت های صادر شده خبرنگاران همراه میرحسین که توسط ستاد تهران صادر شده بود با کارت های صادر شده یزد تفاوت های بسیاری در ظاهر و در باطن داشتند به گونه ای که کارت های داده شده به خبرنگاران یزدی ظاهرا چند برابر کارت های تهرانی ها و همراهان میرحسین بود وباطنا هیچ اعتباری نداشت.
- شنیده شد به دلیل ناهماهنگی های موجود مسئول ستاد جوانان میرحسین موسوی در یزد (وفا شاهی) که خود خبرنگار هم هست به علت انچه که پیگیری بیش از حدنامبرده گفته شد، توسط یکی از پیمانکاران تبلیغاتی!!!! ستاد میرحسین دریزد و به تحریک یکی از اعضای شورای مرکزی ستاد که از افراد نزدیک قائم مقام ستاد نیز می باشد مورد ضرب و شتم قرار گرفت تا قبل از ورود میرحسین موسوی به یزد خبرنگاران بومی حساب کار دستشان آمده و قصد پیگیری و سماجت در تهیه خبر ننمایند و پاداش خود را قبل از کار دریافت کرده باشند .
- میر حسین با هواپیمای اختصاصی وارد یزد شد و خبرنگاران یزدی هم دوربین به دست بیرون از سالن منتظر حضور میر حسین بودند و هرچند وعده حضور میرحسین در اتوبوس حامل خبرنگاران بومی خود کاتالیزوری برای رفع سوء تفاهم آنها بود اما با نیامدن میرحسین سریال بی مهری مرکز نشینان نسبت به خبرنگاران یزدی باز استارت خورد . .
- تقوی که زمانی رئیس ستاد قالیباف در یزد بود وچند ماه گذشته نیز ستاد قالیباف در یزد را رهبری می کرد وکمتر از یکهفته قبل از سفر به کاروان حامیان میرحسین پیوسته بود به عنوان اولین سخنران در مسجد حظیره ، سخنانی ایراد نمود و در آن به تاخیر میرحسین موسوی اشاره نموده و علت تاخیر را استقبال مردم در مسیر میبد و دروازه قرآن اعلام نمود هر چند که میر حسین به دعوت مهندس کلانتری به زادگاه وی در مسیر میبد به یزد رفته بود و مردم در مسجد روضه محمدیه منتظر آخرین نخست وزیر انقلاب !!!!!
- تقوی در قسمتی از سخنان خود اعلام نمود قرار بوده میرحسین یک ساعت و نیم سخنرانی داشته باشد که به علت خستگی 20دقیقه بیشتر نمی توانند سخنرانی نمایند .
- همزمان با تاخیر میر حسین تقوی در قسمتی از سخنان خود اشاره به نظر مراجع نموده و رای دادن را واجب کفایی دانست که البته در نوع خود خیلی آموزنده و تاثیرگذار بود و قطعا اگر هواداران میرحسین به توصیه ها و فتاوای اعلام شده توجه نمایند اصلاحات بیست سال دیگر باید منتظر بماند !!!!!
- پس از تقوی مداح اهل بیت به یاد مرجع عالی قدر تشیع آیت الله بهجت به مداحی پرداخته و مجلس روح معنوی دیگری پیدا کرد .
- به علت تاخیر بیش از حد معمول میر حسین موسوی ،حجت الاسلام منتظرقائم برادر شهید منتظر قائم پشت تریبون حاضر و پس از انتقاد از تاخیر حضور مهندس میرحسین موسوی و تذکر به مسئولین برگزاری مراسم بعلت بی نظمی، یادآور شد که وظیفه مسئول ستاد است که از مردم حاضر در مراسم عذرخواهی کند وبا ارتباط دادن این عدم عذرخواهی با مسائل جامعه عنوان نموده که متاسفانه باب شده که دیگر کسی ازکسی عذر خواهی نمیکند !!
- وی در ادامه افزود: متاسفانه فردی 30سال با مدرک جعلی درمسند های مختلف کارمی کند و بعد هم با مدرک جعلی وزیر می شود و هیچ کس حاضر نیست از ملت عذر خواهی کند نه رئیس جمهور نه صداوسیما که وی چندین سال در بالاترین پست های این سازمان فعالیت داشته و نه خودش ونه مسئولین هیچکدام از مردم عذر خواهی نکردند و در پایان از مردم به دلیل دیر آمدن میر حسین عذر خواهی نمود که یکی از حاضرین گفت: میر حسین 20سال است که دیر آمده است.
و پس از سخنرانی تقوی ، مداحی مداح اهل بیت وحجت الاسلام منتظرقائم تازه برنامه ها توسط آقای تقوی اعلام شد.
- ابتدا تلاوت آیات قرآن کریم، سخنرانی دکتر پاکنژاد رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در یزد ،سخنرانی مهندس اولیاء نماینده یزد وصدوق و..که همزمان با اعلام برنامه ها مردم اعتراض خود را با هیاهو نشان دادند .

-- کارگران جمع شده توسط خانه کارگر یزد در محل درب بزرگ حظیره منتظر حضور میرحسین بوده وگاها" شعارهایی را تمرین میکردند و در سالن مسجد حظیره شعارها توسط مجری داده می شد و مردم به دو قسمت شده و هرقسمت یک شعار را تمرین میکردند سلام بر خاتمی درود بر میرحسین –یک یا حسین تا میرحسین ......
- بالاخره میرحسین باتفاق همسرش دکتر رهنورد از قسمت حسینیه حظیره وارد مسجد شدند و حاضرین با شعارهای خود در حمایت از میرحسین موسوی خرسندی و حمایت خود را اعلام نمودند .
- در محل تعبیه شده برای سخنرانی برخلاف رسم یک میز و دوصندلی قرارگرفته بود که میرحسین وهمسرش مستقیم پشت میز و برروی صندلی ها قرارگرفتند .
با حضور میرحسین در مسجد روضه محمدیه دکترپاکنژاد رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در یزد ضمن عرض خیر مقدم سخنانی در تایید میرحسین موسوی ایراد نموده و به مردم اطمینان داد که میرحسین موسوی بخاطر دنیای خود آخرت مردم به باد نخواهد داد!!!!!.
مهندس اولیاء سخنران بعدی مراسم بود و قصد صحبت هم داشت که ناکام ماند و میکروفن را از او گرفته و میرحسین آغاز سخن نمود والبته که این هم به تاخیر و عدم برنامه ریزی مناسب برنامه بر می گشت، نه به رفتن میرحسین موسوی به زادگاه آخرین استاندار اصلاحات دریزد !!!!!
-بالاخره میرحسین موسوی به عنوان دومین نامزد انتخابات دهم ریاست جمهوری در پایگاه انقلاب استان یزد مسجد روضه محمدیه سخنان خود را آغاز نمود .
-اتفاقی که اگر مدیریت نمی شد، به غوغائی تبدیل شده بود با حرکت همراه با سئوال یک جوان یزدی که گفته می شود فرزند شهید گرانقدر عابدی می باشد و درست زمانی که انتقادات میرحسین موسوی از دولت نهم در حال مطرح شدن بود آغاز شد ،او با صدای بلند شروع به سئوال نمود که با هجوم هواداران حاضر در مراسم به طرف او و شعار ...... مجلس را از حالت عادی خارج نمود و همه مسئولین حاضر و همچنین میرحسین را به واکنش واداشت .میرحسین با دعوت مردم به آرامش وهمچنین درخواست برای تغییر شعار های مردم خطاب به جوان سئوال کننده گفت: شما تریبون زیاد داریدبرای حرف زدن .
میرحسین پس از این ماجرا به سخنان خود ادامه داده و مراسم بدون مشکل برگزار شد و در پایان خانم دکتر رهنورد نیز سخنان کوتاهی را ایراد نمود .
-ماجرای جوان یزدی با مدیریت گردانندگان مراسم و دعوت از جوان در پایان مراسم وصحبت رودر رو با میرحسین در حسینیه شهید صدوقی ختم به خیر شد .
- اتفاق منحصر به فرد و نوبری که در این مراسم بنیان گذاری شد و مورد توجه اکثر حضار نیز واقع شد حضور افراد شاخص در پشت سر میرحسین در هنگام سخنرانی و بالای جایگاه بود که به نوعی تداعی کننده رقابت شدید بین افراد برای حضور درآن جایگاه را می نمود و البته بزرگانی همچو مهندس تابش نماینده مردم اردکان ،دکتر پاکنژاد رییس ستاد ونماینده سابق یزد ، مهندس کلانتری آخرین استاندار اصلاحات یزد، مهندس امراللهی ، مهندس اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق ،مهندس بیطرف وزیر نیرو خاتمی ،داوودی شمسی مشاور خاتمی که پشت سر میرحسین و همسرش دیده می شدند که .....
کسانی مانند دکتر سادات اخوی رییس ستاد سید محمد خاتمی ،مهندس شعشعی از مدیران سابق وزارت امور خارجه و استانداری یزد ،مهندس فرشی شهردار معروف یزد،مهندس شرافت شهردار شورای اول یزد ،مهندس سیدحسینی رییس سابق میراث فرهنگی استان و شهسواری و مدیران بسیاری که در بین مردم به سخنان مهندس میرحسین موسوی توجه داشتند .
-حضور همراهان کروبی در مراسم مسجد حظیره و دیدار عمومی میرحسین موسوی هم کاملا مشهود بوده و البته در مواقع ابراز احساسات و شعار دادن از کم کار های مجلس بودند .
-میرحسین موسوی برخلاف تصور اکثر مردم که او را هنوز مرد جوان دهه 60 می دانند ،مردی کاملا جا افتاده و آثار 68 سال تلاش و8 سال مدیریت کلان کشور در حال جنگ ،در اودیده می شود و به نوعی سخنان مخالفینی که او را عافیت طلب و بی تفاوت می دانند ،نفی می کند و میرحسین موسوی بیش از سن و سال شناسنامه ایش نشان می دهد .

یزدفردا
برای دیدن تصاویر مراسم می توانید به خبر های مرتبط مراجعه نمایید
یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا