نماینده ولی فقیه در استان یزد: کادرسازی برای ادامه کار و بقای نظام اسلامی نیاز است و باید مدنظر دستگاه‌های مختلف به ویژه دانشگاه‌ها باشد.

به گزارش یزدفرداآیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور با اشاره به اهمیت کادرسازی گفت: ۹ میلیون جوان کارورزیده و کادر متخصص در حیطه‌های مختلف برای آینده این نظام و انقلاب نیاز داریم که یکی از نقاط امید در این زمینه، اساتید و بسیج اساتید هستند و می‌توانند در دانشگاه‌ها اقدام جدی رقم بزنند.

وی افزود: کادرسازی برای ادامه کار و بقای نظام اسلامی نیاز است و باید مدنظر دستگاه‌های مختلف به ویژه دانشگاه‌ها باشد.

امام جمعه یزد بر لزوم تحول اساسی در آموزش و پرورش کشور تأکید کرد و اظهار داشت: نتیجه سبک آموزش کنونی به گونه‌ای است که بعد از ۱۶ سال درس خواندن، ۱۵ هزار نفر از یک دانشگاه بیکار بیرون می‌آیند و نرخ بیکاری هر روز روند افزایشی پیدا می‌کند، بنابراین این روند باید متوقف شود.

ناصری همچنین خواستار تحول و نوآوری در همه سیستم‌ها شد و تصریح کرد: به عنوان مثال در وزارتخانه‌ای نظیر جهاد کشاورزی باید به موضوع خوراک دام رسیدگی شود، زیرا اکنون در کشور ما بسیاری از مسائل به خوراک دام وابسته است در حالی که امکان تولید و خودکفایی وجود دارد.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی باید استان‌ها را مکلف به تولید کند و از هر استان بخواهد حداقل به اندازه نیاز خود، در زمینه خوراک دام به خودکفایی برسند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور نیز گفت: نهضت استادی در دولت سیزدهم، کمک به دولت را با معرفی نخبگان و شناسایی مشکلات و راهکار برای حل مشکلات با مطالبه گری و نقد، راهکار‌ها و رویکرد‌های جدید را پیشنهاد می‌دهد و معتقد است در کنار مطالبه گری باید نقد‌های سازنده داشته باشد.

هاشمی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب یکی دیگر از اولویت‌های نهضت استادی است که تاکنون در این زمینه ۱۰ جلد کتاب تالیف شده و معتقدیم گفتمان دولت جوان حزب اللهی توسط نهضت استادی ایجاد شده و توانست اثرات خود را در بین ظرفیت‌های انقلابی ایجاد کند.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا