به گزارش یزدفردا: دکتر خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز سه شنبه 28 دی ماه 1400، در سفر به استان یزد با حضور در پارک علم و فناوری، مرکز توسعه فناوری های نوین معدنکاری ایرانیان را افتتاح نمود.

با مشارکت و سرمایه‏ گذاری ۳۰ میلیارد ریالی، این مرکز به عنوان بخش خصوصی توانمند و متخصص، بخش الحاقی کارخانه اقبال (ساختمان کلاه) در فاز نخست مورد بازسازی قرار گرفت و در حضور معاون وزیر به افتتاح و بهره ‏برداری رسید.

هدف از تأسیس مرکز فناوری‏های نوین معدنکاری، ایجاد یک زیرساخت به منظور توسعۀ فناوری‏های معدنکاری و پاسخ به نیازهای فناورانه در حوزۀ معادن و صنایع وابسته است که در سرفصل‏های ترویج و توانمندسازی، تیم‏سازی و ارتباط مؤثر با این صنعت قابل تحقق می‏ باشد.

در این مراسم همچنین از پوستر رویداد ماین وست( بزرگترین رویداد سرمایه گذاری استارتاپی حوزه معدن) که قرار است اردیبهشت‏ ماه سال آینده با هدف سرمایه‏ گذاری در تیم ایده ها و شرکتهای فناور معدنی با محوریت مرکز توسعه فناوریهای نوین معدنکاری به عنوان نماینده شرکتهای فناور و دانش‏ بنیان این حوزه، همراهی صندوق پژوهش و فناوری استان و حمایت پارک علم و فناوری یزد و صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شود، رونمایی شد.

مرکز توسعه فناوری های نوین معدنکاری با حمایت پارک علم و فناوری یزد و مشارکت شرکت‏های فناور و دانش‏ بنیان حوزه معدن، صندوق پژوهش و فناوری و صنعت در اسفندماه 1399 به ثبت رسیده است.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا