معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق یزد با تشریح شیوه جدید محاسبه قبض برق مشترکین پرمصرف گفت: هزینه 75 درصد مشترکین برق در استان یزد بدون تغییر و 25 درصد با افزایش پلکانی محاسبه می‌شود

به گزارش یزدفردا: محمدجواد جلیلی، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق یزد اظهار کرد: توزیع عادلانه برق از جمله اولویت‌های شرکت توزیع است و این مهم به مشارکت و همراهی تمام شهروندان نیاز دارد.

وی افزود: آیین‌نامه مصوب هیئت وزیران درباره محاسبه تعرفه نرخ جدید برق با هدف توزیع عادلانه یارانه‌ها و مدیریت مصرف نامتعارف برق از ابتدای بهمن ماه اجرایی می‌شود.

جلیلی با بیان این‌که نرخ برق مشترکانی که در چارچوب الگوی مصرف هستند با همان تعرفه قبلی محاسبه می‌شود، گفت: طبق آمار و اطلاعات بدست آمده ۷۵ درصد مشترکین برق مصرف مناسب دارند و تعرفه برق آنها افزایش نمی‌یابد.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق یزد با اشاره به این که ۲۵ درصد مشترکین برق در این استان مصارفی خارج از الگوی مصرف دارند، تصریح کرد: تعرفه برق مشترکین پرمصرف با تعرفه جدید و به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که قیمت یارانه برق حدود ۱۰۰ تومان است، بیان کرد: مشترکانی که تا یک و نیم برابر الگو مصرف داشته باشند، یک و نیم برابر هزینه تمام شده از آنان اخذ می‌شود.

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: تعرفه مازاد مشترکانی که دو برابر الگو مصرف داشته باشند، دو و نیم برابر قیمت تمام شده و تعرفه مشترکانی که بیش از دو برابر مصرف داشته باشند، سه و نیم برابر تعیین و محاسبه می‌شود

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا