نماینده ولی فقیه در استان یزد: تعطیلی کشاورزی و خشک شدن زمین سبب کاهش بارندگی و افزایش مشکلات می‌شود.

به گزارش یزدفرداآیت الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست شورای راهبردی سپاه الغدیر استان یزد گفت: از نظر صرفه جویی، مدیریت مصرف آب و استفاده از سیستم‌های نوین در این عرصه طرح‌های خوبی تدوین شده و همچنان باید پژوهش صورت گیرد و همه این طرح‌ها به ارگان، نهاد و یا مجموعه مربوطه برای عملی شدن ارائه شود.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ صرفه جویی تاکید کرد و افزود: صرفه جویی یکی از دستورات دینی ماست و باید به این موضوع و عدم اصراف توجه لازم را داشته باشیم و مصرف درست را نهادینه کنیم.

امام جمعه یزد اظهار داشت: اگر مجموع این بحث‌ها و طرح‌های کارشناسی به استفاده بهینه و درست از آب و بهره وری بهتر از این نعمت الهی منجر شود، بسیار اثرگذار است البته این موضوع به هیچ عنوان نباید به کنار گذاشتن کشاورزی منجر شود.

آیت الله ناصری با تاکید بر مخالفت با مباحث تعطیل شدن کشاورزی تصریح کرد: اگر کشاورزی تعطیل شود و زمین را در همه جا خشک کنیم، بر اساس نظرات تخصصی و کارشناسی، بارندگی هم به همان میزان کمتر و کمتر می‌شود و به این ترتیب مشکلات افزایش پیدا می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در استان ادامه داد: راهکار این موضوع این است که از روش‌های نوین اجرا کنیم و با مدیریت مصرف زمینه آباد شدن روستا‌ها فراهم شود و نه تنها جلوی کشاورزی را نگرفتیم بلکه با کمترین میزان مصرف بهترین و بالاترین بازدهی را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان ساخت: البته در این زمینه و در راستای جلوگیری از پرت آب و تبخیر زیاد آب باید تحقیقات لازم صورت بگیرد و زمینه‌ای فراهم شود که بتوانیم بهترین نوع مدیریت مصرف را اعمال کنیم.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا