به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز؛خبرسازی دروغ صدا و سیمای جمهوری اسلامی و خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) به نفع محمود احمدی‌نژاد و علیه میرحسین موسوی؛ با واکنش صریح و تکان‌دهنده دفاتر برخی از آیات و مراجع عظام مواجه شد. ماجرا از آن جا آغاز شد که در پی پخش تصاویری از دیدارهای میرحسین موسوی با مراجع عظام تقلید در فیلم انتخاباتی وی؛ خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) و همچنین بخش اخبار 20:30 شبکه دوم سیما کوشیدند این گونه القا نمایند که مراجع عظام علیه این فیلم انتخاباتی موضع‌گیری کرده‌اند. رسانه‌های حامی دولت در این زمینه البته یک هدف پنهانی دیگر را نیز دنبال می‌کردند که همانا القای این مساله بود که مراجع عظام به صورت غیرمستقیم، محمود احمدی‌نژاد را نامزد اصلح می‌دانند.

واکنش تکان‌دهنده دفتر آيت‌الله صافي
دفتر آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني روز دوشنبه طي اطلاعيه‌اي بی‌سابقه و صریح؛ خبرسازی خبرگزاری دولت نهم و صدا و سیما را به شدت تکذیب کرد و آن را «اقدامي اسف‌بار و تامل برانگيز»، «ضد اخلاقي» و «دروغپردازي پيرامون مرجعيت» با اهداف سیاسی خواند.

متن اين اطلاعيه بی‌سابقه و تکان‌دهنده به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم
مردم شريف ايران
روز يکشنبه ‌١٠/‌٣/‌٨٨ خبرگزاري دولت، ايرنا همگام با بخش خبري 20:30 در اقدامي اسف‌بار و تامل برانگيز اقدام به خبرسازي پيرامون مرجعيت شيعه و مسئله انتخابات كرد.

عليهذا به اطلاع عموم مي‌رساند دفتر حضرت آيت الله العظمي صافي طي دو روز گذشته هيچ گونه بيانيه‌اي صادر ننموده و با هيچ خبرگزاري‌اي از سوي اين دفتر، ‌مصاحبه‌اي صورت نپذيرفته است و کليه مواضع رسمي اين مرجع تقليد شيعه از طريق سايت رسمي معظم له قابل دسترسي مي‌باشد.

دفتر حضرت آيت الله، ‌ضمن ابراز تاسف عميق از اين گونه اقدامات ضد اخلاقي در رسانه‌هاي تاثير گذار کشور، اعلام مي‌دارد اين قبيل بي‌ساماني‌ها و اقدامات سوء که نمونه‌اي از آن متاسفانه امروز از سوي رسانه ملي و خبرگزاري دولت، صورت پذيرفت باعث ايجاد فضاي بي‌اعتمادي و سوء ظن در ميان مردم مي‌گردد و اقدامات معدود جاهلاني که براي رسيدن به مقاصد سياسي خود حتي از خبرسازي و دروغپردازي پيرامون مرجعيت، ابايي ندارند موجب ايجاد التهاب در جامعه است.

واکنش دفتر آیت‌الله جوادي آملي
دفتر آیت الله جوادي آملي نیز خبر منتشر شده در بخش خبری 20:30 و خبرگزاري رسمی دولت (ایرنا) مبنی بر اعتراض به فیلم مستند مهندس موسوی را تکذیب و اعلام کرد: دفتر معظم له هیچ واکنشي نسبت به مستند انتخاباتي موسوي نشان نداده و طی دو روز گذشته هيچ اطلاعیه‌ای در اين مورد صادر نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمين اکبري، مسئول دفتر آيت الله جوادي آملي که با کلمه گفت‌وگو مي‌کرد با اعلام اين خبر اظهار داشت: چرا بايد آيت‌الله جوادي آملي نسبت به پخش اين تصاوير نارضايتي داشته باشند؟ وقتي کسي مي‌گويد تابع نظر مرجعيت است بايد نسبت به آن اعتراض کرد؟

حجت الاسلام والمسلمين اکبري با اشاره به فيلم مستند موسوي تصريح کرد: اين تصاوير ميزان ارادت و علاقه‌مندي ايشان را به مرجعيت نشان مي‌دهد.

واکنش دفتر آیت‌الله موسوی اردبیلی
دفتر آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی نيز در نامه‌ای به رییس سازمان صدا و سیما، خبر 20:30 سيماي جمهوري اسلامي ، مبنی بر اعتراض ایشان به فیلم مستند مهندس موسوی را تکذیب کرد.

متن نامه دفتر آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی به عزت‌الله ضرغامی به این شرح است:

جناب آقای مهندس ضرغامی (دامت توفیقاته) ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
متاسفانه در بخش اخبار 20:30 یک‌شنبه شب مورخ یازدهم خرداد 1388 که از شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است، مطالبی به این دفتر استناد داده شده که فاقد صحت است. خواهشمند است نسبت به تکذیب آن در همان بخش خبری اقدام نمایید.

لازم به ذکر است که مطالبی که به آیت الله العظمی موسوی اردبیلی و یا دفتر معظم‌له نسبت داده می‌شود، چنانچه توسط خود معظم‌له در رسانه‌ها ایراد نشده باشد و یا دفتر ایشان به طریق مکتوب و رسمی آن را اعلام نکرده باشد، فاقد اعتبار است.

واکنش جالب خبرگزاری رسمی دولت!
خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) که یکی دیگر از خبرسازی‌های آن به نفع محمود احمدی‌نژاد با واکنش بی‌سابقه و تکان دهنده آیات عظام مخصوصاً دفتر حضرت آیت‌الله صافی عملاً به یک «رسوایی» تمام عیار تبدیل شده؛ در واکنشی جالب پیرامون بیانیه دفتر این مرجع تقلید نوشت: «خبرگزاري جمهوري اسلامي خداي ناخواسته قصد جسارت به ساحت مقدس مرجعيت بزرگوار شيعه را نداشته بلکه برعکس، تمام تلاش خود را بر اين امر معطوف داشته که نامزدها را به حفظ اين جايگاه والا و شرعي و ديني تشويق نمايد».

گفتنی است پیشتر یکی دیگر از حامیان آقای احمدی‌نژاد نیز (که نویسنده روزنامه کیهان است) با انتشار مقالاتی موهن علیه مراجع تقلید، اهانت‌هایی بی‌سابقه را به این استوانه‌های دین تشیع وارد کرده بود که حتی به شکایت رسمی از این فرد انجامید. با این حال سرنوشت این شکایت نیز مانند سایر اهانت‌های این طیف به شخصیت‌های نظام معلوم نشد و در سکوت فرو رفت.

همچنین برخی از حاميان دولت نهم پس از رحلت آيت‌الله العظمي بهجت ادعا کردند که ايشان در ديدار با احمدي‌نژاد از او حمايت کرده. اما دفتر معظم‌له در واکنشی افشاگرانه اعلام کرد که آيت‌الله العظمي بهجت هيچ‌گاه درخواست محمود احمدي‌نژاد را جهت ديدار نپذيرفتند نظر :
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا