یزدفردا: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از نجات دو بانوی میانسال توسط تیم امداد هوایی و تیم واکنش سریع هلال احمر استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدفرداحرازی زاده، اظهار داشت: با بارش‌های شدید و تخریب محور ارتباطی روستای داربند از توابع بخش خرانق شهرستان اردکان و اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان مبنی بر گرفتار شدن دو سکنه روستا، تیم واکنش سریع هلال احمر استان و تیم درمانی هلال احمر اردکان با بالگرد به منطقه اعزام شد.

وی، عنوان کرد: عملیات ساعت ۱۰:۳۰ صبح با پرواز بالگرد آغاز و پس از ۴۰ دقیقه پرواز به منطقه رسید لکن با توجه به موقعیت خاص روستا، تیم امدادی در دره نزدیک روستا که امکان فرود بالگرد را داشت پیاده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: بعد از یک ساعت و نیم پیاده روی از داخل بستر رودخانه و جاده روستایی منتهی به داربند که تحت تاثیر سیل به صورت صددرصد تخریب شده بود، به دو بانوی سالخورده گرفتار در روستا دسترسی پیدا کردند که یکی از آن‌ها پیرزنی ۸۰ ساله با وضعیت نسبی مساعد، اما دچار بیماری قلبی بود و با توجه به اینکه دارو‌های مرتبط با بیماری اش رو به اتمام بود وضعیت بیمار اورژانسی تشخیص داده شد و نجاتگران حاضر در صحنه با تثبیت بیمار بر روی بسکت، او را به پایین دره و محلی که امکان لندینگ بالگرد وجود داشت انتقال دادند.

وی بیان داشت: ساعت ۱۵:۴۵ بعد از سوار کردن بیمار و استقرار تیم امدادی، بالگرد به سمت بیمارستان شهید صدوقی یزد حرکت کرد و ساعت ۱۶:۴۵ بیمار تحویل اورژانس بیمارستان شد و عملیات ساعت ۱۷:۱۵ به پایان رسید.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا